جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پیش بینی قیمت سکه امروز 24 اسفند

هراس از افزایش یکباره قیمت سکه بالا رفته است ولی هم زمان معامله گران می دانند که فعلا قیمت بازار چندان از سوی شاخص های بنیادی حمایت نمی شود.

قیمت سکه امروز 24 اسفند : بازار سکه با کمبود تقاضا و عرضه مواجه شده است. پس از اینکه در هفته گذشته تسویه های سال معاملات فردایی فلز گران بهای داخلی به انجام رسید، دیگر کمتر بازیگری در این بازار تمایل به فعالیت دارد و می توان گفت که معامله گران سکه خیلی زود به استقبال تعطیلات رفته اند.

در چنین فضایی که بازیگران بزرگ در بازار فعالیت ندارند، شماری از معامله گران سعی دارند فلز گران بهای داخلی را با تکیه به ماندن دلار درکانال ۲۶ هزار تومانی بالای خط ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نگه دارند. با این حال برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، سکه بازان کار دشواری پیش رو دارند.

ارزش ذاتی سکه با توجه به افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بسیار پایین آمده است و این عامل موجب می شود که حمایت از قیمت بازاری فلز گران بهای داخلی بالای سطح ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دشوار شود.

دیشب ارزش ذاتی سکه تا نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومان پایین آمد و فاصله بین قیمت طبیعی و بازاری سکه به بالای محدوده ۳ درصدی رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که در هفته های قبل بعضا حباب سکه صفر یا منفی شده بود.

بالا رفتن حباب سکه به وضوح نشان می دهد که با وجود کاهش حجم معاملات، فضای بازار سکه تغییر کرده است. هراس از افزایش یکباره قیمت سکه بالا رفته است ولی هم زمان معامله گران می دانند که فعلا قیمت بازار چندان از سوی شاخص های بنیادی حمایت نمی شود.

5/5 - (2 امتیاز)
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا