جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

در نظرسنجی وال استریت سایت کیتکو از میان 16 تحلیل گرا شرکت کننده 56 درصد هفته آینده را صعودی پیش بینی کرده اند در حالی که فقط 13 درصد باور داشتند که طلا نزولی خواهد بود.

قیمت طلا پس از اینکه سه هفته متوالی بازدهی نزولی داشت، در هفته ای که گذشت هر چند به طور خفیف اما توانست روند نزولی را متوقف کند.

طلا کار خود را در هفته ای که گذشت در قیمت 1717 دلاری به پایان برد و نزدیک به 0.3 درصد رشد قیمت داشت. حال با توجه به اینکه طلا در هفته گذشته توانست مرز مهم 1700 دلاری را حفظ کند فضای معامله گران در بازار این فلز ارزشمند اندکی بهتر شده است. این امیدواری در

شاخص دلار در هفته گذشته تا سطح 110.79 واحدی پیش روی کرد هر چند بعد از آن تا کانال 108 واحدی نیز عقب نشینی کرد. در حال حاضر تحلیل‌گران بر این باورند که اگرچه در کوتاه مدت طلا شانس افزایش قیمت دارد اما معامله گران نباید انتظار رشد قیمتی قابل توجهی داشته باشد زیرا فدرال به احتمال زیاد با قطعیت به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد. در حال حاضر شانس افزایش 75 صدم درصدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به 88 درصد رسیده است. این موضوع یعنی بازارها تقریبا قانع شده اند که بانک مرکزی آمریکا برای مبارزه با تورم در نشست 21 سپتامبر نرخ بهره را مجددا 75 صدم درصد افزایش خواهد داد.

در نظرسنجی وال استریت سایت کیتکو از میان 16 تحلیل گرا شرکت کننده 56 درصد هفته آینده را صعودی پیش بینی کرده اند در حالی که فقط 13 درصد باور داشتند که طلا نزولی خواهد بود. 31 درصد از این تحلیل گران نیز پیش بینی کرده اند که قیمت طلا در همین محدوده نوسان خواهد کرد.

از سوی دیگر در بخش مین استریت این نظرسنجی که از معالمه گران خرد به عمل می آید 52 درصد طلا در صعودی می دانند در حالی که 31 درصد بر این باورند که طلا ریزش قیمتی را تجربه خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا