جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

چین: تهدیدهای پمپئو در زمینه تجارت تسلیحاتی با ایران کاملا غیرقابل توجیه است

[ad_1]
61678227

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از اظهارات تهدید آمیز وزیر امور خارجه آمریکا در زمینه تجارت تسلیحاتی کشورهای مختلف با ایران، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ای. اف، پی، چین پس از این که آمریکا تهدید کرد تحریم هایی علیه کشورهای مشارکت کننده در تجارت تسلیحاتی با ایران اعمال خواهد کرد، روز دوشنبه واشنگتن را به فروش تسلیحات و مداخله در امور دیگر کشورها متهم کرد. 
وزرات امور خارجه چین اظهارات تهدید آمیز مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا علیه دیگر کشورها در این زمینه را  «کاملا غیرقابل توجیه» دانست. 
لیجیان ژائو سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جمع خبرنگاران گفت: این آمریکا است که در همه جا تسلیحات و مهمات می فروشد، تجارت تسلیحاتی را در خدمت اهداف ژئوپولیتیک به کار می گیرد و حتی آشکارا در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می کند. 
ژائو  پاسخ مستقیمی به این که آیا چین اکنون تمایل خواهد داشت که به ایران سلاح بفروشد، نداد اما اظهار کرد که پکن «تجارت تسلیحاتی را بر اساس سیاست صادرات نظامی و تعهدات بین المللی خود پیش خواهد برد». 

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام چینی دز پی این مطرح می شود که تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در تاریخ ۱۸ اکتبر به پایان رسید. 

دولت آمریکا در سه ماه اخیر در تلاش بود پیش نویس قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید این تحریم به تصویب برساند اما با مخالفت اکثریت اعضای شورا،  با این طرح موافقت نشد. 
انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا