جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

کار فعالان بازار رمزارزها سخت می‌شود

نهادهای نظارتی آمریکا دوباره دست به کار شدند و طبق گزارش‌ها احتمال می‌رود ایرانی‌ها تحریم رمزارزی شوند. چگونه از دست تحریم فرار کنیم؟

پارسال بود که موسسه سایفرتریس اعلام کرد که اطلاعات آدرس کیف پول‌های دیجیتال ایرانی را سناسایی کرده است. به دنبال آن خبری در رابطه با احتمال بلوکه شدن استیبل‌کوین‌ها منتشر شد و همه را نگران کرد. حالا هم با بالا رفتن احتمال شکست مذاکرات، نهادهای نظارتی آمریکا دوباره برای تحریم بیشتر دست به کار شدند.

انجمن بلاکچین ایرانی در بیانیه‌ای نسبت به شرکت‌هایی مانند سایفرتریس، کریستال، چینالیسیس و الیپتیک که در حال حاضر مشغول ارائه سرویس‌های متنوع شناسایی و برچسب زنی دارایی‌ها دیجیتال هستند هشدار داد.

دارایی‌های دیجیتال ماهیت شفافی دارند و می‌توان به راحتی تراکنش‌های مقصد را شناسایی کرد. جتی کسانی که با IP خارج از کشور فعالیت می‌کنند زمانی شناسایی می‌شوند که دارایی‌های خود را برای نقد کردن به صرافی‌های ایرانی منتقل می‌کنند. پس فیلترشکن و تغییر IP کمی در شناسایی نشدن ایرانی‌ها نمی‌کند.

چند سالی می‌شود که فعالیت ایرانی‌های در بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا مانند بایننس و کوکوین ممنوع است. از طرفی حوزه بلاکچین هیچ حمایتی نمی‌شود و صرافی‌های ایرانی بستر مناسبی ندارند. حتی کارمزد بالاتری نیست به استاندارد جهانی می‌گیرند.

چگونه دارایی خود را حفظ کنیم؟

اگر دعوای سیاسی به آنجا ختم شود که دارایی دیجیتال ایرانی‌ها تحریم شود کار فعالان بازار رمزارزها سخت می‌شود. علاوه بر اینکه فعالیت در بازار سخت می‌شود، حفظ دارایی هم سخت می‌شود. برخی از ارزهای دیجیتال مانند تتر قابلیت فریز شدن را دارند. از طرفی هر لحظه ممکن است یک صرافی خارجی دارایی ایرانی‌ها را بوکه کند.

انجمن بلاکچین در رابطه با راهکارهای فرار از تحریم نوشت: رعایت نکات امنیتی توسط کسب و کارهای ایرانی بسیار حائز اهمیت است و بخشی از مسئولیت آن‌ها برای امن نگه داشتن دارایی کاربران و محسوب می‌شود. کاربران هم باید نکات ساده‌ای مثل عدم استفاده از اسکنرهای خارجی (اکسپلورر یا موتور جستجوی بلاکچین) و یا صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال با IP ایرانی و یا انتقال دارایی به صورت مستقیم بین پلتفرم ها که احتمال شناسایی و اعمال تحریم دارند را نیز فراگرفته و رعایت نمایند تا به این ترتیب، ریسک شناسایی و برچسب گذاری دارایی‌های خود را کاهش دهند.

در چنین شرایطی بهتر است فعالان بازار رمزارزها از صرافی‌ها و ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز استفاده کنند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا