جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

کاهش قیمت انواع روغن

به گفته معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، قیمت روغن در بخش مربوط به خانوار ۱۵ درصد و بخش صنف و صنعت حدود ۱۰ درصد کاهش یافت.

«قربانعلی رفیعی» معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت روغن، گفت: با توجه به کاهش قیمت جهانی انواع روغن خام نسبت به مقطع اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، سازمان حمایت با هماهنگی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی و کارخانجات تولیدی، قیمت انواع روغن نباتی مصارف صنف، صنعت و خانوار را کاهش داد.

وی افزود: بر همین اساس در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان بخش مربوط به خانوار ۱۵ درصد و بخش صنف و صنعت حدود ۱۰ درصد کاهش یافت. این قیمت‌ها در کارگروه تنظیم بازار نهایی و از چهارشنبه هشتم شهریورماه، اعمال شد.

معاون بازرسی و نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه قیمت‌ها در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شده، خاطرنشان کرد: از روز هشتم شهریورماه، قیمت‌های جدید به همه مراجع از جمله سازما‌ن‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها جهت اقدامات نظارتی ابلاغ شده است.

رفیعی در مورد نقش وزارت صمت بر کاهش قیمت روغن، گفت: سازمان حمایت در راستای وظایف و تکالیف قانونی خود و به‌عنوان تنها مرجع کارشناسی قیمت‌ با رصد قیمت‌های جهانی، در مردادماه سال قبل نیز پس از بررسی‌های کارشناسی قیمت محصولات را ۱۰ تا ۱۵ درصد تعدیل کرد و امسال مجدد با کاهش قیمت جهانی، قیمت‌ها را تا 15 درصد کاهش داد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا