جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

کاهش نرخ بهره در راه نیست/سهام آسیایی بالا و پایین شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، در حالی که بازارهای دو مرکز مهم منطقه آسیا، چین و ژاپن، تعطیل بودند، سهام آسیایی درجا زدند و فدرال‌رزرو امیدها برای کاهش نرخ بهره را ناامید کرد.

در عین حال دلار تقویت شد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، با حجم کم معاملات، ۰.۱ درصد پایین آمد.
ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷ درصد افت کرد و سهام نیوزیلند ۰.۴ درصد پایین آمد.
شاخص کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱ درصد بالا رفت و شاخص ای‌مینی سهام اس‌اندپی آمریکا بدون تغییر باقی ماند.
معاملات بازارهای سهام ژاپن در حالی از سه‌شنبه آینده آغاز می‌شود که معاملات بازارهای چین، از دوشنبه آینده برقرار خواهد بود.
بازارهای سهام جهان از ابتدای سال با انتظار کاهش نرخ بهره رکوردزنی کرده‌اند، در حالی که اخبار مثبت از مذاکرات چین و آمریکا، حال و هوای بازارها را تقویت کرده است. پس از نتیجه اجلاس دو روزه فدرال‌رزرو، ادامه این روند با تردید همراه شده است.
سرمایه‌گذاران و تاجران انتظار داشتند فدرال‌رزرو برای تقویت تورم نرخ بهره خود را کاهش دهد یا اطلاعاتی در مورد برنامه کاهش این نرخ در آینده اعلام کند، اما چنین نشد. این خبری ناامیدکننده برای بازارهای سهام است.
در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ۶ ارز مهم جهان، چهارشنبه شب تا نرخ ۹۷.۷۲۸ واحد بالا رفت، اما در معاملات امروز با افت جزئی در نرخ ۹۷.۶۳۱ واحد تثبیت شد.
در برابر ین ژاپن، نرخ برابری دلار به افت خود از بالاترین رکورد ۴ ماهه ۱۱۲.۳۹ ادامه داد و در نرخ ۱۱۱.۴۹، معامله شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا