دسته‌بندی نشده

کت و دامن ژیلا صادقی یک صداوسیما را به آتش کشید!

روز گذشته ژیلا صادقی با لباسی برنامه سلام صبح بخیر را اجرا کرد که حواشی فراوانی در فضای شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد، ماجرا از یک کت و دامن البته شیک شروع شد که خب پیش‌تر در میان مجری‌های خانم صداوسیما ندیده بودیم، معمولا یا چادر به سر دارند و یا شکلی از مانتوهای بلند را می‌پوشند که تقریبا تفاوت چندانی با چادر ندارد، اما این که کت و دامن بپوشند، به قول علما مسبوق به سابقه نیست. خب ژیلا صادقی که پس از مدت‌ها هم به تلویزیون برگشته بود با کت و دامنش خبر ساز شد و کاربران چیزهایی زیادی درباره او نوشتنددر واقع آن چه توجه بیشتر کاربران را جلب کرده است، نه این که چرا چادر نپوشیده، بلکه بیشتر حسی از تناقض است، بسیاری از کاربران نوشته‌اند که چرا ژیلا صادقی توانسته کت و دامن بپوشد و از آن طرف مثلا برخی نسبت پوشیدن همین شکل از کت و دامن در خیابان و یا در مراکز عمومی حساسیت دارند، در حالی که به نظر این دسته از کاربران اتفاقا پوشش ژیلا صادقی کامل بوده و هیچ موردی ندارد، اما مساله اینجاست که چرا گاهی استانداردها در ایران دوگانه می‌شودآن‌ها می‌گویند اگر با همین کت و دامن بخواهند به یک اداره بروند، جلوی آن‌ها گرفته می‌شود اما مجری صداوسیما می‌تواند این کت و دامن را مقابل آنتن زنده بپوشد. البته در این میان روسری خوشرنگو جمع و جور ژیلا صادقی هم جلب توجه کرده و به نوعی حتی آن هم به چشم کاربران آمده است، عده زیادی از کاربران از این شکل پوشش یک مجری زن تمجید کرده‌اند و به نوعی خواستار این شده‌اند که این شکل از پوشش که اتفاقا به نظر آن‌ها حجاب کاملی را هم شامل می‌شود در تمام فضاها به رسمیت شناخته شود.ژیلا صادقی که از مجریان مشهور دهه هشتاد و دهه نود صداوسیما به شمار می‌رود، در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر شبکه سه سیما به عنوان مجری حاضر شد و بعد از دوری ۴ ساله به قاب تلویزیون بازگشت. دوری او از اجرا با گمانه‌زنی‌های زیادی همراه بود.انصراف خانم مجری به دلیل چین سر آستین لباسش!

 

پیش‌تر در تیرماه سال ۱۴۰۰ قرار بود ژیلا صادقی پس از مدتی با مسابقه‌ای تلویزیونی به نام «آشپزی با مامان» از شبکه پنج سیما به قاب تلویزیون بازگردد اما سرانجام با انتشار متنی در اینستاگرامش کناره‌گیری خود از این برنامه را اعلام کرد.

 

اما نکته ی جالب توجه دلیل انصراف او از اجرای این مسابقه است. از قرار معلوم برخی ممیزی های سلیقه ای از سوی عوامل اصلی برنامه در طراحی لباس او موجب این کناره گیری شده است.

 

او در صفحه شخصی خود نوشته بود: «به امید روزی که چین سر آستین هیچ زنی در سرزمینم مشکلی برای بودن یا نبودش ایجاد نکند. مردم به اندازه کافی لباس‌های عجیب و غریب در شبکه خانگی می‌بینند.»ماجرای دعوای ژیلا صادقی و آزاده نامداری چه بود؟

 

شهریور امسال ژیلا صادقی با انتشار یک ویدئو در اینستاگرام از ماجرای اختلافش با آزاده نامداری پرده برداشت.

 

ژیلا صادقی ​پس از مراسم خاکسپاری آزاده نامداری زمانی که پدرش گفت دختر مرا حلال کنید، در پیج اینستاگرامش یک استوری منتشر شد و اینطور نوشته بود: راستش قول نمی دم به شرط اینکه ۵ سال زندگیم رو بهم برگردونید اما این پست بعد از ساعاتی با یک استوری دیگر در صفحه اینستاگرام اصلاح شد و نوشت: بخواب آزاده جان ولی من هنوز بیدارم مثل همون شبها که با من درددل می کردی بخواب من باز هستم از خدا خواستم روزهای سختی که بر من گذشت فراموش می‌شود.گفتنی است که ژیلا صادقی در برنامه دورهمی مهران مدیری، در قسمت هایی از صحبت‌هایش به ماجرای عکس‌های بی‌حجاب آزاده نامداری در سوییس کنایه زد و گفت مجریان یادی آمدند و رفتند و نموندن ، آنهایی که مو افشون کردن و ….

 

کاربران به این صحبت های او حمله کرده و به حمایت از آزاده نامداری پرداختند، مجری جوانی که سال‌هاست از صدا و سیما دور شده و مشخص نیست کینه‌توزی نسبت به او چه انگیزه‌ای داشته و حالا که از دنیا رفته و دیگر در بین ما نیست.

صحبت‌های ژیلا صادقی درباره آزاده نامداری

بازگشت مجری زن پرحاشیه به تلویزیون پس از ۴ سال؛ دلیل دوری ژیلا صادقی چه بود؟

این مجری در گفتگویی درباره دلایل دوری خود از برنامه‌های تلویزیونی و گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کنار گذاشته شدن از سوی صدا و سیما گفت است:

 

* هیچ‌کدام از این نکاتی که مطرح می‌کنند بعد از ۴ سال تلویزیون اجازه اجرا داد و کنار گذاشتن پایان یافته، صحت ندارد.

 

* من خودم چهار سال کنار نشستم تا بتوانم اتفاقات اخیری که برخی از هنرمندان غیرحرفه‌ای در زندگی شخصی‌ام ایجاد کردند را پیگیری قضایی و حقوقی کنم؛ شکایت از یک پلتفرم و برخی از هنرمندان به دادگاه پروسه زمان‌بری بود.

* این‌طور نبود که تلویزیون مرا کنار گذاشته باشد، اتفاقاً در طول این چند سال چندین بار دعوت شدم، اما هر بار که دعوت شدم این پاسخ را می‌دادم که دلم می‌خواهد همان ژیلا صادقیِ پرانرژی و صادق همیشگی باشم. نمی‌خواهم نقش بازی کنم. چون واقعاً حالِ خوبی نداشتم. در حالی که پروسه مادری را طی می‌کردم تلخ‌ترین ضربه‌ای که می‌توانست به خودم و همسرم وارد شد.* می‌دانید در طول این سال‌های کارِ اجرا، هیچ‌وقت آدم پرسر و صدا و پرهیاهو‌هایی نبودم و عاشق کارم بودم با کارم و انرژی‌ام حاشیه‌ساز بودم نه با حواشی که مرا مطرح کند. الان حکمم را گرفتم و حالِ خوبی دارم و البته همان‌طور که خودم «گذشت» از زندان و زندانی را فرهنگسازی می‌کردم درباره اتفاق شخصی خودم هم این گذشت را کردم.

* این سال‌ها بسیار سخت گذشت و با قضاوت‌های نادرستی هم روبرو شد که زندگی مفرح و اشرافی و پرتجملی دارم که واقعاً اصلِ ماجرا این است: من زندگی بسیار ساده‌ای دارم اگرچه پدرم متمول است.واکنش برخی کاربران به حواشی بازگشت ژیلا صادقی به تلویزیون را بخوانید:

* علی احمد نیا، روزنامه نگار: ۱/۵ سال پیش بخاطر پوشیدن کت و دامن در شهر برخورد میشد اما حالا در صدا و سیما شاهد مجری کت و دامنی هستیم! خدایا شکر چه چیزا که ندیدم ما!

* کاربری به نام محمد با استقبال از پوشش جدید این مجری زن نوشت که بههههه!! کت و دامن چه خوب شده!

photo 2024 01 17 08 02 00

* الهام نیز از فعالان مجازی اینگونه واکنش نشان داد: خودروها توقیف و جریمه می‌شوند اما در کنارش کت‌ دامن‌ شلوار هم ادامه دارد!* اکانت توئیتری «ناری» هم درباره پوشش جدید ژیلا صادقی توئیت زد: خدا رو شکر گویا کت دامن هم آزاد شده با همین دست فرمون برن ببینیم چی میشه، خلاصه هدف وسیله رو توجیه می‌کنه دیگه!

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا