جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعیجدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

کرونا همچنان در گردش است / افزایش مبتلایان به کرونا

پیام طبرسی عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا به این بیماری در کشور، گفت: کرونا همچنان در گردش است و از بین نرفته است. اکنون اکثر مواردی هم که سرماخوردگی استنباط می‌شود، کروناست.

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به افزایش موارد ابتلا به این بیماری در کشور، گفت: کرونا همچنان در گردش است و از بین نرفته است. اکنون اکثر مواردی هم که سرماخوردگی استنباط می‌شود، کروناست.

پیام طبرسی درباره وضعیت کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کرونا افزایش یافته است و روند ابتلا نسبت به چند هفته قبل افزایش پیدا کرده است. با این وجود باید دید که شرایط بیماری در کشور طی یکی دو هفته آینده به چه صورت پیش می‌رود، آیا روند صعودی ادامه می‌یابد یا کاهش پیدا می‌کند؟.

وی افزود: باید بدانیم که کرونا همچنان وجود دارد و از بین نرفته است. اکثر مواردی هم که سرماخوردگی استنباط می‌شود، کروناست، اما خوشبختانه در عمده موارد بیماری خفیف بوده و مانند سرماخوردگی بروز می‌کند. البته ممکن است در افراد با ریسک بالا مانند مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد دچار نقص ایمنی و افراد در سنین بالا، میزان درگیری بیشتر باشد و در بیمارستان بستری شوند. سایر افراد اگر همان رعایت‌های معمول را داشته باشند، احتمالا مشکلی نخواهیم داشت.

طبرسی با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمده مبتلایان به کرونا، به صورت خفیف به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: با این حال در مرکزی مانند مسیح دانشوری که مرکز درمانی ارجاعی است، موارد بستری نیز نسبت به یک ماه گذشته بالا رفته است.

وی با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات عید، گفت: به ویژه افرادی که عوامل خطر و ریسک‌فاکتور دارند، بیشتر مراقبت کنند. در عین حال باید توجه کرد کرونا جهش‌ می‌کند و در نتیجه واریانت‌های جدید نیز بروز پیدا می‌کنند، اما آنچه که عمدتا مطرح شده همان واریانت‌های XBB، BQ1و … است و واریانت مورد توجه یا نگران‌کننده دیگری فعلا مطرح نشده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا