جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

کنکور مشکل دانشگاه ها است / اجازه برگزاری کنکور در مدارس داده نمیشود

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور را کلا قبول ندارم و این حوزه مربوط به آموزش و پرورش نیست، گفت: دیگر اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی‌دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور را کلا قبول ندارم و این حوزه مربوط به آموزش و پرورش نیست، گفت: دیگر اجازه برگزاری کنکور در مدارس را نمی‌دهیم.

یوسف نوری ظهر امروز در جمع تشکل های دانش آموزی استان گلستان که در کانون طه گرگان برگزار شد اظهار کرد: ما دانش آموزان را موثر می دانیم لذا در هر استانی که حضور پیدا می کنیم نشستی با دانش آموران خواهیم داشت؛ این رویه پیش از این مرسوم نبود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان فردا را نمی توان با محتوای دیروز و در امروز تربیت کنیم، تاکید کرد: باید آینده دانش آموزان را لحاظ کنیم و در همین راستا حذف مطالب اضافی و غیرکاربردی به سازمان پژوهش ابلاغ شده که مطالب قدیمی و اضافه را از کتب درسی خارج کنند و به جای آن مطالب روز قرار دهند.

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت حرکت به سمت تولید و کارآفرینی تاکید کرد و افزود: کسی که دوره کارآفرینی رفته است نتواند به اشتغال و درآمد جامعه کمک کند صرفاً یک فرد دارای مهارت است اما پس از آنکه مهارت را در قالب کارگاه تولیدی به کار گرفت و آن‌ مهارت را به دیگران آموخت یک کارآفرین با مسئولیت اجتماعی است این روند باید در تشکل ها نیز پیاده سازی شود.

نوری به آخرین وضعیت برگزاری کنکور اشاره کرد و گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی به توافق رسیدیم که کنکور در سه سال آخر و تشریحی باشد و تصحیح آن الکترونیکی باشد.

وی تاکید کرد: من کنکور را کلا قبول ندارم و این حوزه مربوط به آموزش و پرورش نیست چراکه ما نظام تعلیم و تربیت عمومی هستم نه نظام پذیرش دانشجو اما اتخاذ این روش ها برای خروج از وضعیت فعلی است تا کنکور حذف شود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: دانشگاه باید خودشان برای جذب نیرو اقدام کنند، کنکور مشکل دانشگاه ها است نه آموزش و پرورش. کنکور یک نظام پذیرش دانشجو است و به آموزش و پرورش مربوط نیست.

نوری با بیان اینکه مطلقا کنکور را به این شکل قبول ندارم، ابراز داشت: در دنیا کنکور یک نظام پذیرش دانشجو است و دانشگاه ها براساس ملاک های موردنظر خود برای جذب دانشحو اقدام می کنند، نظام پذیرش دانشجو یا کنکور باید برداشته شود و دانشگاه ها برای این امر وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: اگر امسال توزیع حوزه ها برای برگزاری کنکور در دفترچه ها انجام نشده باشد به هیج عنوان اجازه برگزاری آزمون کنکور در مدارس را نمی دهم باید برگزاری این آزمون را به دانشگاه ها ببرند اما اگر در دفترچه حوزه های امتحانی مشخص شده باشد به احترام مردم اجازه می دهم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ضعف مهارتی را قبول دارم، یادآور شد: مهارت هایی که ما به معلمان می آموزیم منسوخ شدند و باید مهارت‌هایی به آنها آموخته شود که رو به آینده باشد، اگر امروز درس کارآفرینی و رسانه را ایجاد شده باشد اما برای آن معلم نداشته باشیم فاجعه است، امروز جامعه ما اسیر رسانه است و باید برای این مسائل تدبیری اندیشیده شود.

نوری با بیان اینکه دانش آموزان می توانند به عنوان حلقه میانی عمل کنند و مشکلات را ببینند و برای رفع آن با همفکری اقدام کنند، افزود: حلقه های میانی خودجوش کار می کنند و منتظر اقدامات آموزش و پرورش برای تحول بنیادین و عدالت نمی مانند.وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نباید منتظر باشیم دستور از بالا برسد و دولت برای ما تصمیم بگیرد، تاکید کرد: باید برای حل مشکلات هر کاری از دست ما بر می آید انجام دهیم، البته نباید به گونه ای عمل کنیم که فقط دانش آموران مطالبه‌جو شوند و کار کردن را فراموش کنیم لذا باید موضوعات مطرح شده از سوی دانش آموزان پیگیری و انجام شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا