جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

گودرزی: تنها راه برون رفت از مشکلات داخلی، بازگشت به مدیریت و تفکر جهادی است

[ad_1]
61712692

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «تنها راه برون رفت از مشکلات داخلی، بازگشت به مدیریت و تفکر جهادی است» گفت: مدیریت جهادی یعنی خدمت خالصانه به مردم بدون منت و برای جلب رضایت ملت.

حسین گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس، به ما دو درس بزرگ می‌دهد. نخست آنکه پایداری نظام جمهوری اسلامی با اتکا به ظرفیت های درونی، پیروی از اسلام و خط سید الشهدا و عدم اتکاء به قدرتهای بیرونی تحقق یافته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ما از دوره دفاع مقدس باید درس خودباوری را یاد بگیریم، گفت: ما یاد گرفتیم که در مقابل سلطه بایستیم و نه اینکه راهبرد دفاع از خود را به جلب نظر قدرتهای جهانی معطوف کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا ادامه داد: درس دوم دفاع مقدس به ایرانیان فرو ریختن ترس از ابزار و ادوات جنگی غربی ها بود. تا چند دهه پیش  قدرتهای غربی با اعلام اعزام ناوهای جنگی خود دولتها و ملتها را تسلیم می کردند. اما ایستادگی شجاعانه ملت ایران و بی توجهی به سالها محاصره و تهدید نظامی قدرتهای جهانی درسی بود که الگوی امروزی ملتها و جنبش های آزادیخواه و مستقل جهان شده است. از نتایج این درس رویش جنبش های مقاومت در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان است که در عین نابرابری تمام قدرتهای نظامی جهان را به سخره گرفته و در برابر هیمنه پوشالی قدرتهای جهانی پیروزمندانه ایستاده اند.

گودرزی تأکید کرد: در نتیجه مواجهه دو ایدئولوژی و تفکر، اولی مکتب مادیگرایی و اومانیسم غربی  و دومی تفکر و مکتب برخاسته از اسلام و ایمان به قدرت خداوند و خودباوری ملتها که مروج آن انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در دوره دفاع مقدس و ۴۰سال مقاومت قهرمانانه بوده اند، امروز غربی ها جایگاهی در باور مردم منطقه ندارند. چنانچه امروز در تمام خاورمیانه رفراندوم برقرار شود، پایین ترین رأی را  وابستگان غربی و ناسیونالیست‌های قومی دارند. بالاترین رأی برای جنبش‌های  الهام گرفته از انقلاب اسلامی است که در دوره دفاع مقدس به آزمون عملی گذاشته و با سرافرازی پیروز شد.

وی گفت: چهل سال پیش غربی‌ها با شعار حمایت از دموکراسی و گسترش آزادی و دمکراسی ملتها وارد منطقه شدند. اما امروز در کنار رژیم های پادشاهی استبدادی منطقه ای قرار گرفته اند که هیچ سنخیتی با دموکراسی و حقوق ملتها ندارند و این نتیجه مقاومت و پایداری ملت ایران در دوره دفاع مقدس و پس از آن در چهل سال اخیر است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان با بیان اینکه «تنها راه برون رفت از مشکلات داخلی، بازگشت به مدیریت و تفکر جهادی است» گفت: مدیریت جهادی یعنی خدمت خالصانه به مردم بدون منت و برای جلب رضایت ملت و مردم به عنوان بندگان خدا. خدمتی که در واقع با خدا معامله می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا