جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

یوسفی: باید واقعیت استکبار آمریکایی را بدون روتوش دید

[ad_1]
61664230

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آمریکایی ها نه تنها نسبت به ملت خودشان بلکه نسبت به ملت های دنیا و معاهدات بین المللی اخلاق مدار، متعهد و صادق نبوده و نیستند.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه حضور افرادی که در راس آمریکا هستند نشانه انحطاط غرب زدگی است، بیان کرد: یکی از مسائلی که این روزها به چالشی برای بشریت تبدیل شده است، بحث اخلاق مداری به ویژه در حوزه اخلاق سیاسی است. گاهی اوقات زمانی که حرف از اخلاق می شود عده ای لزوما توجه شان به اخلاق دینی جلب می شود در حالی که اخلاق سیاسی و مراوداتی که بین کشورها در جامعه بین الملل صورت می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است‌.

وی در ادامه اظهار کرد: کشور آمریکا که ادعای ابرقدرتی داشت با روی کار آمدن ترامپ نشان داد که آنها حتی در ابتدایی ترین مراودات اجتماعی نیز اخلاق مدار نیستند. آمریکایی ها نه تنها نسبت به ملت خودشان بلکه نسبت به ملت های دنیا و معاهدات بین المللی اخلاق مدار، متعهد و صادق نبوده و نیستند.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: آمریکایی ها سعی داشتند که خود را متعهد و صادق در حوزه تعهدات و قواعد بین المللی به عنوان یک الگو به دنیا معرفی کنند اما با روی کار آمدن ترامپ دست آنها رو شد و ترامپ با زیر پاگذاشتن تمام معاهدات بین المللی و حتی خروج از معاهده پاریس برای منع گسترش گازهای گلخانه ای نشان داد که حتی برای محیط زیست نیز ارزش قائل نیستند. در خصوص برجام نیز ترامپ بدعهدی آمریکایی ها را به دنیا ثابت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر نوع نگاه آمریکایی ها به مردم خودشان که نگاهی مبتنی بر تفکیک جنسیتی و رنگ پوست می باشد باعث شده تا جامعه ای طبقاتی شکل بگیرد و با عدالت و اخلاق مداری با مردم خودشان نیز برخورد نمی کنند. روز به روز انحطاط اخلاقی در سردمداران آمریکایی مشهود تر می شود.

وی افزود: در مناظرات انتخاباتی بین ترامپ و کلینتون شاهد بودیم که آنها خود به تروریست بودن و دروغگو بودنشان اعتراف داشتند و این چیزی نیست که ما به آن ها نسبت داده باشیم. باید واقعیت استکبار آمریکایی را بدون روتوش دید که حتی برای ابتدایی ترین اصول اخلاقی ارزش قائل نبوده و باید درس عبرتی برای ما در تصمیم گیری ها و فرصت سازی ها باشد.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا