جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

افزایش میانگین ارزش معاملات خرد بورس

در دومین هفته معاملاتی بهمن ماه 1400، میانگین ارزش معاملات کل بازار سهام رشد اندکی داشت و ارزش معاملات خرد سهام 25 درصد افزایش یافت.

در هفته اخیر شاهد افزایش میانگین ارزش معاملات خرد بورس بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس 3 هزار و 835 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 77 میلیاردی هفته پیشین، رشد 25 درصدی داشته است.
در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز شنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد 3 هزار و 13 میلیارد تومان بود و بیشترین رقم هفته نیز در روز دوشنبه ثبت شد که به رقم 4 هزار و 288 میلیارد تومان بالغ شد.

جدول معاملات

در روزهای ابتدایی هفته سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) صدرنشین جدول معاملات بود و پس از خودرو نمادهای پالایشی شبندر، شپنا و شتران بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.

روز سه‌شنبه دو نماد خودرویی خودرو (شرکت ایران خودرو) و خساپا (شرکت سایپا) بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت و روز چهارشنبه نیز فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) در صدر جدول ارزش معاملات قرار داشت.

بیشترین حجم معاملات بازار در روزهای یکشنبه و دوشنبه به خودرو و روز سه‌شنبه نیز به خساپا اختصاص داشت. در آخرین روز کاری هفته هم نماد تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) بیشترین حجم معاملات بازار را داشت.

رشد معاملات بازار سهام

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی نسبت به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل 158 هزار و 658 میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته 37 هزار و 58 تومان بود که نسبت به رقم 36 هزار و 794 میلیاردی هفته پیشین، رشد 0.7 درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر ارزش معاملات اوراق بدهی افت نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر 157 هزار و 756 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین 1.7 درصد کاهش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام 33 درصد بود که نسبت به هفته پیشین تغییری نداشته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با رشد 910 درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به 2 هزار و 677 میلیارد تومان رسید که 33 درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

بورس

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا