به گزارش بهداشت نیوز:
پیشگیری از بیماری آلزایمر
هیچ راهی برای جلوگیری از بیماری آلزایمر وجود ندارد. بسیاری از آژانس ها و افراد در مورد راه های آهسته شدن این بیماری تحقیق کرده‌اند، همچنین تاخیر در مبتلا شده به بیماری آلزایمر و یا به طور کل جلوگیری از این بیماری، این گروه ها به شرح زیر هستند:
محققان
شرکتهای دارویی
سازمان های غیر انتفاعی
محققان به دنبالانواع درمان های آلزایمر هستند که فکر می کنند ممکن است کمک کنند، از جمله:
آموزش شناختی
آنتی اکسیدان ها (به عنوان مثال، ویتامین C، ویتامین E، بتا کاروتن)
اسیدهای چرب امگا ۳
مکمل DHA (اسید دوکوزا کسانوئیک)
هورمون ها، درمان های دیابت نوع ۲ (به نظر می رسد انسولین در بیماری آلزایمر نقش داشته باشد)
ورزش
درمان های قلبی و عروقی
کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری آلزایمر
تعدادی از مراحل که اکنون می توانید انجام دهید، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. پیش از هرگونه تغییر شیوه زندگی اصلی، با پزشک خود مشورت کنید.
حفظ رژیم غذایی سالم
برخی شواهد نشان می دهد رژیم مدیترانه ای ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. این رژیم حاوی گوشت قرمز کم است و بر قرار دادن مواد زیر در رژیم غذاییتان تاکید می کند:
غلات کامل
میوه ها و سبزیجات
ماهی و صدف
آجیل
روغن زیتون
دیگر چربی های سالم
مطالعات دیگر نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها ممکن است تغییرات مربوط به سن در مغز را تحت تاثیر قرار دهد. تاثیر توت را بر موش و موش صحرایی که هر دو در حیواناتی که به طور معمول در پیری و در افرادی که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند را بررسی کرده‌اندو متوجه شده‌اند که باعث بهبودی می‌شود. انواع توت ها که ممکن است به شما کمک کنند عبارتند از:
بلوبری
توت فرنگی
کران بری
مطالعه دیگر بر روی کورکومین صورت گرفته است. کورکومین ماده اصلی زردچوبه می‌باشد. کورکومین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی می‌باشد. کورکومین باعث جلوگیری از تشکیل پلاک آمیلوئیدی مضر در مغز می‌شود.
تمرین ذهنی خود را ادامه دهید
یک مغز فعال ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. فعالیت هایی که باعث حفظ فعالیت مغز می شوند عبارتند از:
به رادیو گوش دادن
خواندن روزنامه ها
بازی های پازلی
بازدید از موزه ها
به نظر می رسد که مشارکت در تمرینات ذهنی به «ذخایر شناختی» شما کمک می کند. به عبارت دیگر، نورون ها ومسیرهای اضافی در مغز شما ایجاد می شود. چرا این مهم است؟
به طور معمول، مغز شما دارای یک جاده برای انتقال اطلاعات از نقطه A به نقطه B است. اگر یک جاده یا توقف وجود داشته باشد، اطلاعات آن را ایجاد نمی کند. افرادی که روشهای جدید تفکر را از طریق تمرینات ذهنی توسعه می دهند، مسیرهای چندگانه و جایگزین را در مغز ایجاد می کنند. این امر برای اطلاعات حیاتی برای سفر آسان تر و سریعتر می شود.
برای تمرین مغز خود، فعالیت های زیر را امتحان کنید:
حل کردن جدول
یک زبان جدید را یاد بگیرید
مشارکت‌های‌ اجتماعی خود را افزایش دهید
تحقیقات بیشتر نشان می دهد سالمندان که اکثر وقت خود را در محیط خانه خود بسر می برند، تقریبا دو برابر احتمالمبتلا شده به آلزایمر در مقایسه با کسانی است که بیشتر سفر می کنند.، دارند.
درمانگاه Mayo توصیه می کند که با محیط اطراف خود در تماس باشید و از حبس کردن خود درخانه بپرهیزید این کار باعث بهبود سلامت ذهنی، جسمی و احساسی شما می‌شود.
ورزش هوازی روزانه
هنگامی که افراد مسن مبتلا به آلزایمر در ورزش هوازی شرکت می کنند، علائم روانی و رفتاری آنها را بهبود می بخشد. با توجه به درمانگاه Mayo، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ۳۰ دقیقه تمرین در روز برای جلوگیری از بیماری آلزایمر بسیار مهم است.
یک مطالعه هشت ساله ارتباط بین عملکرد ذهنی و فعالیت بدنی در ۶۰۰۰ زن ۶۵ سال و بالاتر را مورد بررسی قرار داد. زنانی که دارای فعالیت بیشتری نسبت هستند شانس مبتلا شدن به آلزایمر در آن ها کاهش می‌یابد.
سیگار کشیدن را متوقف کنید
سیگار کشیدن ممکن است خطر ابتلا به AD و زوال عقل را افزایش می‌دهد. سیگاریهای سابق یا افرادی که کمتر از نصف بسته روزانه سیگار می کشند، به نظر نمی رسد که خطر بیشتری داشته باشند. اگر هنوز هم سیگار می‌کشید اکنون وقت آن رسیده است که این کار را متوقف کنید. می‌توانید با یک متخصص در این امور صحبت کنید و روش‌ها و متدهای لازم را فرا بگیرید.
کاهش هموسیستئین
هوموسیستئین یک اسید آمینه است و یک پروتئین است. به طور طبیعی در خون جریان دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که بالاتر از حد متوسط ​​سطح خون هموسیستئین یک عامل خطر برای:
مبتلا شدن به آلزایمر
مشکلات عروقی
غذاهایی با فولات (فولیک اسید) و دیگر ویتامین هایB مانند B۶ و B-۱۲دارای سطوح پایین هموسیستئین هستند. افزایش سطح ویتامین B در رژیم غذایی شما می‌تواند راه محافظتی برای جلوگیری از بیماری آلزایمر باشد.

منبع:بهداشت نیوز