جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

درمان درد معده با تخم شربتی

درد معده از دردهای شایع و بسیار آزاردهنده است.

 تخم شربتی علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگه داشتن فشار خون و لاغر شدن بسیار موثر است. مخلوطی از آن را با  زنجبیل و عسل میل کنید که درمان سرفه و سرماخوردگی است. برای درمان درد  معده ، نفخ، یبوست، سوء هاضمه و بی نظمی کارکرد روده ها استفاده می شود. ویتامین A موجود در تخم شربتی باعث بهبود رشد چشم ها، ریه ها و قلب می شود. همچنین باعض از بین رفتن بوی بدن دهان خواهد شد.

خواص تخم شربتی برای درمان دردهای معده و گوارش

از تخم شربتی می توان برای درمان ناراحتی های گوارشی مانند درد معده ، نفخ ، یبوست ، سوءهاضمه و بی نظمی عملکرد روده ها اشاره کرد .

در کشور چین ، از تخم شربتی برای درمان عفونت ، درد معده ، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می کنند .

برای از بین بردن نفخ بعد از غذا بهتر است ، بعد از خوردن یک غذای تند مقداری از این دانه های مغذی را بجوید . زیرا حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و کمک می کند تا کمتر دچار نفخ شوید .

گیاه تخم شربتی به علت دارا بودن میزان بالایی از فیبر ، می تواند رژیم غذایی فوق العاده ای به شمار آید . مخصوصا برای درمان انواع ناراحتی ها و بیماری های دستگاه گوارش و همچنین برای درمان بافت های گوارشی  بسیار عالی می باشد .

در درمان بیماری و مشکل یبوست نیز می توانید به عنوان داروی معجزه آسا ازآن نام برد .

به علت دارا بودن انواع مواد معدنی مفید برای بدن و از جمله معده و دستگاه گوارش  به دفعات  در تمامی منابع علمی توصیه شده است .

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
رکنا
دکمه بازگشت به بالا