جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

۶ استان کشور در وضعیت هشدار قرار گرفتند

سازمان هواشناسی کشور در خصوص بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب در معابر در ۶ استان کشور هشدار نارنجی صادر کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد تگرگ از شنبه تا یکشنبه ( ۱۴ تا ۱۵ مرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه درخراسان شمالی و ارتفاعات شرقی گلستان و یکشنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق و ارتفاعات سمنان و ارتفاعات در استان‌های گلستان، مازندران و تهران پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر، سیلاب به‌صورت محلی، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، صاعقه، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و تگرگ، وزش باد شدید موقت، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در اطراف رودخانه‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا