جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

مانع‌تراشی بر سر سرمایه‌گذاری‌ها با “امضاهای طلایی رانتی”

[ad_1]

ایسنا/سمنان نماینده مردم شهرستان گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم آنچه تعیین تکلیف “امضاهای طلایی رانتی” می‌خواند تاکید کرد و گفت: امضاهای طلایی که ایجاد رانت می‌کند، مانع کسب و کار سرمایه‌گذاران می‌شود .

اردشیرمطهری در دیدار با حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، به ظرفیت بالای غرب استان سمنان در حوزه صنعت پرداخت و اظهار کرد: به‌نظرم تعیین تکلیف این امضاها عرصه را برای سرمایه‌گذار هموار و صدور مجوزهای لازم را سرعت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار را پیاده نظام میدان اقتصادی دانست و گفت: رفتار حرفه‌ای مدیران در جذب سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است اضافه کرد: نیمی از صنایع  شامل بیش از یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در شهرستان‌های گرمسار و آرادان قرار دارد که باید این ظرفیت‌ها به طور مستمر برای اشتغال پایدار فعال باشد.

وی با اشاره به نزدیکی گرمسار و آرادان به پایتخت و بستر مناسب آن برای جذب سرریز جمعیت و درآمدزایی، تصریح کرد: نزدیکی به پایتخت، گذر جاده ترانزیتی و راه آهن از مهم‌ترین امتیازات این منطقه و سبب جذب سرمایه‌گذار شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی به لزوم حفظ اشتغال و حذف موانع تولید در گرمسار و آرادان تاکید و خاطرنشان کرد: در حال حاضر متقاضی برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌ صنعتی ایوانکی بالاست و باید برنامه‌ توسعه‌ این شهرک و همکاری دستگاه‌های ذیربط در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به تعدد سرمایه‌گذاران در غرب استان و خصوصا شهرک‌های صنعتی همجوار پایتخت، افزود: به دنبال تامین زمین از طریق منابع ملی برای رفع کمبود اراضی شهرک‌ صنعتی ایوانکی هستیم.

مطهری تاکید کرد: اشتغالزایی بالای صنعت، نگاه ویژه‌ای را به این حوزه می‌طلبد و یکی از نکات حائز اهمیت در جذب سرمایه‌گذار، قابل لمس بودن آثار و نتایج آن برای جامعه بومی و منطقه‌ای است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ نفر طی چند ماه گذشته در واحدهای صنعتی گرمسار و آرادان مشغول به کار شدند، افزود: بررسی‌های میدانی در شهرک‌های صنعتی ایوانکی، گرمسار و آرادان و نواحی صنعتی علی‌آباد، فجر و جنت‌آباد بیانگر ظرفیت بالای ایجاد اشتغال در این مناطق است.

مطهری با تاکید بر لزوم تمرین رفتار حرفه‌ای مدیران در برخورد با سرمایه‌گذاران، بیان کرد: اکنون، سرمایه‌گذار پیاده نظام میدان اقتصادی ما است و باید نحوه رفتار با این قشر محترمانه، عاطفی و جذب‌کننده باشد.

وی به ایجاد کارگروه مشترک به منظور برآورد و انجام صفر تا صد اقدامات در حوزه سرمایه‌گذاری پرداخت و اضافه کرد: استفاده از سامانه الکترونیکی با هدف سرعت‌دهی در ارائه خدمات و پیشرفت کار سرمایه‌گذاران راهکاری است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فعالیت مشاورانی که سرمایه‌گذار به نگه‌داشت حرمت زمان و ثروتش اطمینان حاصل کند، منجر به یک حرکت برد برد برای ما، سرمایه‌گذاران و کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: امضاهای طلایی که ایجاد رانت می‌کند، مانع کسب و کار سرمایه‌گذاران می‌شود و  به‌نظرم تعیین تکلیف این امضاها عرصه را برای سرمایه‌گذار هموار و کسب و صدور مجوزهای لازم را سرعت می‌بخشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کنیم، ادامه داد: برخی ادارات بجای رفع موانع تولید برای سرمایه‌گذار مانع ایجاد می‌کند، وجود دست انسان در عرصه کاری باعث رانت، فساد و ارتباط غیرسالم می‌شود و رفع این مساله مستلزم بهره‌گیری از سامانه الکترونیکی در حوزه صنعت است.

جلوگیری از گذر آزادراه حرم تا حرم از شهرک صنعتی گرمسار و لطمه‌های بعدی

مطهری با اشاره به تاخیر در احداث آزادراه حرم تا حرم، بیان کرد: بنا بر پیشنهاداتی در گذشته، قرار بود این آزادراه از شهرک صنعتی گرمسار عبور کند که قطع یقین منتج به آسیب چندین واحد صنعتی و زیرساخت این شهرک می‌شد.

61750935
وی تصریح کرد: تغییر مسیر با هدف جلوگیری از آسیب به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گرمسار با برگزاری نشست‌های مشترک متولیان امر محقق شد.

 نماینده مردم شهرستان گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخشی از زمین این شهرک صنعتی در طرح آزادراه حرم تا حرم گنجانده شد که اگر این مساله رقم نمی‌خورد؛ مطلوب‌تر بود اما از اصل حرکت جلوگیری شده و با نظر کارشناسان و اهل فن این آزادراه در مسیر مورد نظر و به نفع واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی گرمسار قرار گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]
به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا