جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار + جدول قیمت روز

با پیگیری روند بازار از آغاز هفته تاکنون، مشاهده می‌شود که اغلب محصولات، با رشد چند درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بودند. یکی از عمده دلایل پایین نرفتن قیمت‌ها، کف سازی خوب از سوی اکثر محصولات بازار بود.

 قیمت خودرو از ابتدای هفته اخیر، روند صعودی ضعیفی را در حال طی کردن است که مهم‌ترین دلایل آن، آزادسازی حساب‌های وکالتی و نوسان ضعیف دلار است.

با پیگیری روند بازار از آغاز هفته تاکنون، مشاهده می‌شود که اغلب محصولات، با رشد چند درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بودند. یکی از عمده دلایل پایین نرفتن قیمت‌ها، کف سازی خوب از سوی اکثر محصولات بازار بود.

به‌طوری که هفته گذشته، اکثر محصولات مونتاژی به قیمت‌های درب کارخانه، نزدیک و حتی برخی زیر قیمت کارخانه معامله می‌شدند. بنابراین بازار توان کاهش بیش‌از این نداشت. آزادسازی پول‌های بلوکه شده از یک سو و مشکلاتی که برای سامانه یکپارچه به‌وجود آمد، می‌توانست سیگنال قوی برای افزایش قیمت در بازار باشد.

اما همان‌طوری که مشاهده می‌شود، قیمت خودرو با شیب بسیار اندک در حال افزایش است. دلیل شیب اندک می‌تواند تاثیر گذاشتن اخبار مربوط به واردات، روی قیمت خودرو باشد.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

پراید ۱۱۱، هاچ‌بک اقتصادی گروه خودروسازی سایپا، که تقریباً سه روز بدون تغییر بود، امروز نیز همانند روز گذشته با همان نرخ ۳۵۵ میلیون تومانی معامله شد.

کوییک دنده‌ای S اما، یکی از خودروهای بازار داخلی بود که با افزایش نسبتاً زیادی در رده قیمتی خود مواجه شد. این خودرو با افزایش ۷ میلیون تومان، به کانال ۳۵۵ میلیون تومان صعود کرد.

سمند سورن پلاس از دیگر خودروهای بازار داخلی بود که به‌نسبت، افزایش قیمت بالایی تجربه کرد. این سدان جدید ایران خودرو با افزایش ۱۱ میلیونی، به نرخ ۵۹۳ میلیون رسیده و در تلاش برای گرفتن کانال ۶۰۰ میلیونی شد.

پژو پارس LX TU5 نیز با پیروی از هم رده‌ای‌های خود، با ۶ میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، با نرخ ۶۳۱ میلیون تومانی معامله شد.

پژو پارس، 206، 207 و دنا چند معامله شدند؟

به گزارش فرارو، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که از خط تولید ایرانخودرو خارج شده، در بازار آزاد ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد. فروشنده‌های تارا دنده‌ای رقمی نزدیک ۶۶۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند و قیمت دنا پلاس شش‌دنده به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت رانا پلاس در بازار آزاد ۴۶۵ میلیون است. خرید گران‌ترین خودرو داخلی ۹۴۰ میلیون آب می‌خورد. رانا پلاس ارزان‌ترین سواری درحال تولید ایرانخودرو در بازار آزاد است. محصولی که در کارخانه ۳۲۲ میلیون تومان قیمت دارد، اما در بازار آزاد ۴۶۰ میلیون تومان دست به دست می‌شود. قیمت پژو پارس ساده به ۴۶۵ میلیون تومان رسیده و خرید سمند LX صفرکیلومتر ۴۹۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما در طرف مقابل یکی از گران‌ترین خودرو‌های داخلی است و امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۹۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. دنا پلاس اتوماتیک را ۸۴۵ میلیون تومان و تارا اتوماتیک را ۷۹۰ میلیون تومان معامله می‌کنند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که از خط تولید ایرانخودرو خارج شده، در بازار آزاد ۵۰۰ میلیون تومان ارزش دارد. فروشنده‌های تارا دنده‌ای رقمی نزدیک ۶۶۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می‌دهند و قیمت دنا پلاس شش‌دنده به ۷۵۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت امروز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو سه‌شنبه امروز
سمند LX 495 میلیون تومان 495 میلیون تومان
سمند EF7 515 میلیون تومان 515 میلیون تومان
سمند EF7 دوگانه‌سوز 545 میلیون تومان 545 میلیون تومان
دنا معمولی 590 میلیون تومان 590 میلیون تومان
دنا پلاس شش‌دنده‌‌ 750 میلیون تومان 750 میلیون تومان
دناپلاس توربو اتوماتیک  845 میلیون تومان  845 میلیون تومان
پژو پارس ساده 465 میلیون تومان 465 میلیون تومان
پژو 207 دنده‌ای 595 میلیون تومان 595 میلیون تومان
پژو 207 اتوماتیک پانوراما 940 میلیون تومان 940 میلیون تومان
رانا پلاس 460 میلیون تومان 460 میلیون تومان
رانا پلاس پانوراما 535 میلیون تومان 535 میلیون تومان
تارا دنده‌ای 660 میلیون تومان 660 میلیون تومان
تارا اتوماتیک 790 میلیون تومان 790 میلیون تومان
پژو 206 تیپ 2 500 میلیون تومان 500 میلیون تومان
پژو 2008 دو میلیارد و 400 میلیون تومان دو میلیارد و 400 میلیون تومان
هایما S5 توربو یک میلیارد و 220 میلیون یک میلیارد و 220 میلیون
هایما S7 توربو یک میلیارد و 330 میلیون تومان یک میلیارد و 330 میلیون تومان
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک سه میلیارد تومان سه میلیارد تومان
پژو 508 سه میلیارد و 700 میلیون تومان سه میلیارد و 700 میلیون تومان

 کوییک، ساینا، تیبا و شاهین چند معامله شدند؟

کوییک پلاس اتوماتیک یکی دیگر از گرانقیمت‌ترین محصولات سایپاست‌ و ۴۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. کوییک R که همان نسخه دورنگ کوییک دنده‌ای است، ۳۳۵ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای را ۳۲۵ میلیون تومان دست به دست می‌کنند و ساینا دنده‌ای به‌عنوان ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر فعلی، ۳۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.

کف قیمت خودرو صفرکیلومتر به ۳۱۵ میلیون رسیده است. شاهین گران‌ترین سواری داخلی سایپاست که در کارخانه ۴۲۵ میلیون فروخته می‌شود ولی در بازار آزاد ۵۴۵ میلیون تومان قیمت دارد. نسبت به دیروز قیمت شاهین در بازار آزاد تفاوتی ندارد و سایر محصولات سایپا امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد بدون تغییر قیمت در بازار حضور دارند.

کوییک پلاس اتوماتیک یکی دیگر از گرانقیمت‌ترین محصولات سایپاست‌ و ۴۰۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. کوییک R که همان نسخه دورنگ کوییک دنده‌ای است، ۳۳۵ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای را ۳۲۵ میلیون تومان دست به دست می‌کنند و ساینا دنده‌ای به‌عنوان ارزان‌ترین سواری صفرکیلومتر فعلی، ۳۱۵ میلیون تومان ارزش دارد.

قیمت تیبا و تیبا ۲ که تولیدشان متوقف شده، به‌ترتیب به ۳۳۵ و ۳۴۰ میلیون تومان رسیده و فروشنده‌های سایپا ۱۵۱ یا همان پراید وانت به خریداران رقمی نزدیک ۲۶۰ میلیون پیشنهاد می‌دهند.

قیمت امروز محصولات سایپا در بازار آزاد

مدل دوشنبه امروز
پراید 151 260 میلیون تومان 260 میلیون تومان
تیبا 335 میلیون تومان 335 میلیون تومان
تیبا 2 340 میلیون تومان 340 میلیون تومان
ساینا 315 میلیون تومان 315 میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای 325 میلیون تومان 325 میلیون تومان
کوئیک R 335 میلیون تومان 335 میلیون تومان
کوئیک پلاس اتوماتیک 405 میلیون تومان 405 میلیون تومان
سیتروئن C3 دو میلیارد و 600 میلیون تومان دو میلیارد و 600 میلیون تومان
چانگان CS35 یک میلیارد و 200 میلیون تومان یک میلیارد و 200 میلیون تومان
وانت زامیاد 550 میلیون تومان 550 میلیون تومان
کیا سراتو 2000 مونتاژی دو میلیارد و 180 میلیون تومان دو میلیارد و 180 میلیون تومان
آریو یک میلیارد و 90 میلیون تومان یک میلیارد و 90 میلیون تومان
شاهین 545 میلیون تومان 545 میلیون تومان

 

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
رکنا
دکمه بازگشت به بالا