جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

آتش سوزی در غرب مازندران

مهرداد خزایی اظهار کرد: به دلیل وزش باد گرم در روز چهارشنبه و عوامل انسانی، سه نقطه از جنگل در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر دچار حریق شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر، گفت: آتش سوزی که از روز گذشته در بخشی از جنگل‌های غرب مازندران روی داده بود با کمک نیروهای یگان حفاظت و کمک‌های مردمی مهار شد.

مهرداد خزایی پول  اظهار کرد: به دلیل وزش باد گرم در روز چهارشنبه و عوامل انسانی، سه نقطه از جنگل در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر دچار حریق شد.

وی در خصوص نقاطی که دچار آتش سوزی رخ داد، افزود: سطحی در حدود پنج هزار متر مربع در منطقه چشمه گردو نوشهردچار حریق شد که علاوه برآتش سوزی سطحی، چند اصله درخت خشک سرپا از گونه انجیلی دچار آتش سوزی تنه‌ای شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی مازندران-نوشهر، تصریح کرد: سطحی در حدود سه هکتار در منطقه دارنو نیز که منطقه صعب‌العبوری بود دچار حریق شد و پس از مشکلات زیادی که برای دسترسی نیروهای یگان حفاظت وجود داشت سرانجام اطفاء شد.
این مسئول یادآور شد: در منطقه ایلواشم (دلسم و ویسر) نیز بخشی از جنگل در حدود یک هکتار به صورت نقاط پراکنده دچار حریق سطحی و تنه‌ای درختان خشک افتاده و سرپا شد.

خزایی پول ضمن قدردانی از همکاری سمن‌ها، بسیجیان و مردم منطقه در اطفاء حریق، ابراز کرد: از دوستداران طبیعت انتظار می‌رود تمامی تخلفات را با سامانه ١۵٠۴ اطلاع رسانی کنند.

وی علت آتش سوزی را انسانی و شرایط جوی را موجب گسترش آتش سوزی اعلام کرد.

رئیس منابع طبیعی نوشهر و رویان نیز با اشاره به مهار آتش سوزی در دو نقطه زیر پوشش در عرصه‌های جنگلی نوشهر و رویان، اظهار کرد: دو نقطه از جنگل دارنو و چشمه گردوک دچار حریق شد و براثر این حادثه سه هکتاراز عرصه دارنو و پنج هزار متر منطقه چشمه گردوک در این حادثه خسارت دید.

وحید مشایخ موقعیت منطقه دچار حریق را صعب‌العبور ذکر کرد و گفت: نیروهای منابع طبیعی و مردمی برای اطفا و مهار حریق مجبور به پیمایش ۲۰ کیلومتر از مسیر دستری تا نقطه آسیب دیده به صورت پیاده شدند و سرانجام این حریق مهار شد.

وی افزود: سطح آتش سوزی منطقه دارنو سطحی بوده و به چند اصله درخت نیز آسیب وارد شده است.

بخشی از جنگل‌های شرق(نکا و گلوگاه) و غرب( نوشهر و رویان) به دلیل وزش باد گرم و عوامل انسانی دچار حریق شد. بر اساس این گزارش در شرق مازندران با استفاده از بالگرد اقدام به اطفای حریق شد که به دلیل وسعت آتش در جنگل گلوگاه امروز اطفای حریق در این منطقه ادامه دارد.

 

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
عصرایران
دکمه بازگشت به بالا