جدیدترین و آخرین اخبار داغ حوادث

آخرین اخبار از روز چهارم حادثه ساختمان متروپل در آبادان

در چهارمین روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، رئیس جمعیت هلال احمر گفت که عملیات جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان متروپل هستند.

در چهارمین روز از حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، رئیس جمعیت هلال احمر گفت که عملیات جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان متروپل هستند.

ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ظهر روز دوم خردادماه در آبادان، فرو ریخت. بر اثر این حادثه تاکنون ۱۸ نفر جانباخته اند و شماری نیز مصدوم شده اند.

آخرین اخبار از روز چهارم این حادثه به شرح زیر است:

 

علوم پزشکی آبادان: تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری متروپل مصدوم شدند / فریادهای یکی از افراد مبنی بر ریزش ساختمان، دلیل ازدحام جمعیت شده بود
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ – ۱۰:۵۶

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه‌ای از مصدومیت تعدادی از امدادگران در محل آواربرداری حادثه متروپل خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: مقارن با ساعت ۰۰:۱۵ بامداد پنجشنبه ۵ خرداد با اعلام درخواست حضور آمبولانس در محل آواربرداری و هجوم مردم به سمت محل برای مشاهده، فریادهای یکی از افراد مبنی بر ریزش ساختمان موجب شد تا به دلیل ازدحام جمعیت و هجوم افراد در صحنه تعدادی از امدادگران در حین فرار دچار صدمه شوند.

با حضور کارکنان فوریت‌های پزشکی حاضر در منطقه این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند و چند نفر نیز برای مداوای بیشتر به بیمارستان‌های شهیدبهشتی و ۱۷ شهریور اعزام شدند.

بنابراین از شهروندان عزیز عاجزانه تقاضا می‌شود تا به منظور حفظ سلامت خود و عدم اختلال در روند آواربرداری و خدمات امدادگران از حضور در صحنه حادثه به صورت جدی خودداری کنند.

رئیس هلال احمر: گروه های ارزیاب با ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای رسیدن به زیرزمین متروپل آبادان هستند / ۲ هزار نفر در شیفت‌های مختلف مشغول امدادرسانی اند
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ – ۱۰:۵۶

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت:عملیات جستجو در طبقات فوقانی به پایان رسیده و گروه‌های ارزیاب و جستجوگر از طریق ایجاد ۶ منفذ در تلاش برای ورود به زیرزمین ساختمان متروپل هستند.

کولیوند گفت: با گذشت ۴ روز از حادثه متروپل عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد.

به گفته او امدادگران همچنان بدون وقفه در حال جستجوی افراد احتمالی باقی مانده در زیر آوار هستند.

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۱۰ تیم عملیاتی در حال آواربرداری و جستجو هستند و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۲ هزار نفر تیم امداد و نجات در شیفت‌های مختلف مشغول به ادامه امدادرسانی هستند.

رئیس هلال احمر: متروپل را با هیچ حادثه‌‎ای نمی‌توان مقایسه کرد
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ – ۱۰:۵۶

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت عملیات آواربرداری در متروپل گفت: گستردگی حادثه و حجم آوار بسیار زیاد است و پیچیدگی خاص خود را دارد بنابراین نمی‌توان آن را با حادثه دیگری مقایسه کرد.

تعداد جانباختگان به ۱۸ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۵ – ۱۰:۵۵

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: تعداد جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با پیدا شدن ۲ جسد دیگر به ۱۸ نفر رسید.

احسان عباسپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آمار دقیقی از افراد گرفتار زیر اوار در دست نیست ولی تاکنون اجساد ۱۸ نفر از زیر آوار خارج شده است.

وی اظهار داشت: ۳۷ نفر از شهروندان زنده از زیر آوار بیرون آورده شدند که برای درمان به بیمارستان های شهر منتقل شدند و اکثر آنها پس از مداوای سرپایی مرخص شدند.

فرماندار ویژه آبادان گفت‌: عملیات آواربرداری تا بیرون آوردن آخرین جانباخته ادامه خواهد داشت و نیروهای امدادی همچنان مشغول آوار برداری هستند.

عباسپور بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم به محل حادثه مراجعه نکنند تا عملیات امدادرسانی و آواربرداری با سرعت بیشتری صورت گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا