جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

آخرین وضعیت جاده چالوس پس از سیل

پس از سیل اخیر، در جدیدترین فیلمی که ‌از جاده چالوس پس از سیل منتشر شده است، تونل‌هایی را شاهدیم که کاملاً زیر گل‌ولای رفته‌اند.

پس از سیل اخیر، در جدیدترین فیلمی که ‌از جاده چالوس پس از سیل منتشر شده است، تونل‌هایی را شاهدیم که کاملاً زیر گل‌ولای رفته‌اند.

پس از بارندگی شدید اخیر ‌در جاده چالوس، بخش‌های متعددی از این جاده با ریزش سنگین کوه و جاری شدن سیل مواجه شد و بخش‌های دیگری از جاده چالوس با آسیب شدید و حتی فرونشست روبه‌رو شده است.

در جدیدترین فیلمی ‌که از جاده چالوس پس از سیل منتشر شده است، تونل‌هایی را شاهدیم که کاملاً زیر گل‌ولای رفته‌اند.

براساس این گزارش، وقوع سیلاب حدود 200 متر از جاده کرج ـ چالوس را تخریب کامل کرده است و هنوز دو تونل کاملاً در گل‌ولای قرار دارد‌ و جاده کرج ـ چالوس در محدوده استان البرز همچنان بسته است و تنها تیم‌های امدادی می‌توانند در آن تردد داشته باشند.

‌حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با حضور در برخی مناطق سیل‌زده جاده کرج ـ چالوس در جریان روند پاک‌سازی و خدمات‌رسانی قرار گرفت و دستوراتی را برای تسهیل بازگشایی مسیر‌ها صادر کرد.

وی با تشریح شرایط ایجادشده پس از بارندگی شدید پنج‌شنبه هفته گذشته در استان البرز، گفت: با توجه به حجم بالای بارش، متأسفانه در برخی مناطق استان شاهد وقوع سیلاب بودیم که خسارات جانی و مالی برای شهروندان را در پی داشت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز تصریح کرد: از همان ساعات اولیه با دستور رئیس‌کل دادگستری استان، نظارت ویژه بر عملکرد دستگاه‌های امدادرسان آغاز شد و دستورات لازم برای رفع موانع و همچنین تسریع در امر خدمات‌رسانی به شهروندان صادر شد.

مددی با اشاره به اینکه به مسئولان شرکت راه‌آهن دستور داده است زمینه بهره‌گیری از تجهیزات این مجموعه برای تسهیل دسترسی آب منطقه‌ای به خروجی سد کرج را فراهم کنند، بیان کرد: با توجه به همدلی موجود در استان، امیدواریم به‌زودی با تلاش عوامل راهداری و دستگاه‌های متولی، مسیرها بازگشایی شوند و زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.

جاده کرج ـ چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود شد

‌مجتبی عبداللهی نماینده عالی دولت در استان البرز ‌با بیان اینکه بارندگی‌ها منجر به جاری شدن سیل و ریز کوه و رانش در این محور شده که با خساراتی همراه است، اظهار داشت: از تونل 5 جاده کرج ـ چالوس حوالی سد امیرکبیر تا تونل یک با ریزش کوه و انسداد و تخریب جاده مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: با پیش بینی های صورت گرفته، ‌تمامی نیروهای امداد و نجات، راهداری، هلال احمر، خدماتی و… در جاده مستقر و آماده بودند. خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای امدادی و نجات، بحران سیل و ریزش کوه مدیریت شد و خسارت جانی منجر به مرگ نداشتیم و تمامی افرادی که در سیل متوقف شدند به مکانی امن هدایت شده اند و اسکان یافتند، خودروها نیز در مسیر جایگزین که از سوی راهداری ایجاد شده، در حال خروج از محور هستند.

استاندار البرز گفت: بازگشایی مسیر توسط راهداری و نیروهای خدماتی از چند جبهه ای که با انسداد و ریزش شدید همراه بوده، دنبال می‌شود. به طور قطع بازسازی محور توسط نیروهای وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیری و اجرایی خواهد شد، در حال حاضر آنچه که مهم است خروج خودروها و بازگشایی و پاکسازی مسیر است.

عبداللهی گفت: کارشناسان راهداری و راه و شهرسازی در محور حضور دارند و بررسی های تخصصی در حال انجام است. جاده کرج ـ چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود است و عملیات بازگشایی مسیر با جدیت دنبال می شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا