جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

آخرین وضعیت شاخص فرابورس / شاخص کل بورس، امروز ۱۲ دی ۱۴۰۱

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۲ دی‌ماه) با ۲۸ هزار و ۹۰۹ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۱۲ دی‌ماه) با ۲۸ هزار و ۹۰۹ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۹۳ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۷۶۵ واحد افزایش به ۴۷۳ هزار و ۱۳۶ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۲۱۷ واحد رشد به ۲۸۱ هزار و ۶۲۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۳ هزار و ۳۰۰ واحد و شاخص بازار دوم، ۵۱ هزار و ۶۱۷ واحد افزایش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۱ میلیارد و ۷۰۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۸ هزار و ۳۸۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۵۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و چهار واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۸۵۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۹۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۳۵۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۳۲ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۲۲۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۵۲ واحد، داروپخش (وپخش) با ۳۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری شفادارو (شفا) با ۲۴ واحد، صنایع پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۲۱ واحد و کارخانجات داروپخش (دارو) با ۲۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۹۶۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۳۸۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۲۱ واحد افزایش داشت و به ۲۰ هزار و ۳۴۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۸۰۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۳۶ هزار و ۲۷۲ نوبت بود.

بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در ادامه سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پخش البرز (پخش)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، نفت ایرانول (شرانل)، بیمه سامان (بساما) و پتروشیمی مارون (مارون) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا