جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

آژیر حمله هوایی در کی‌یف به صدا درآمد+جزئیات

مقامات اوکراینی

شنیده شدن صدای چند انفجار بزرگ در شهر خارکف خبر دادند.

با ورود جنگ در اوکراین به چهاردهمین روز خود، رسانه‌های محلی این کشور از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و همچنین انفجارهای قوی در شهر خارکف خبر دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های اوکراین، در نیمه شب چهارشنبه، صدای آژیر حمله هوایی در پایتخت اوکراین به صدا درآمده است و پس از مدتی این آژیر قطع شده است.

در همین حال محاصره شهر بندری ماریپول در جنوب اوکراین همچنان ادامه دارد درحالی که به گفته مقامات اوکراینی در حمله هوایی روسیه به یک بیمارستان در این شهر ۱۷ نفر مجروح شدند.

از سوی دیگر مقامات اوکراینی از شنیده شدن صدای چند انفجار بزرگ در شهر خارکف خبر دادند.

دفتر کمیسیار عالی حقوق بشر سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد حدود ۹۰۸ غیر نظامی نیز در این جنگ مجروح شده‌اند.

آخرین گزارش سازمان ملل، نشان می‌دهد که در مقایسه با آمار قبلی، تعداد تلفات غیرنظامیان در اوکراین ۴۶ نفر افزایش یافته است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا