جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

آژیر خطر برای ترامپ؛ کاهش رای در ۴ ایالت سرنوشت ساز/ کاخ سفید نگران تکرار سرنوشت کلینتون برای ترامپ است

گروه بین الملل نامه نیوز : اگرچه برخی تحلیلگران مسائل آمریکا معتقدند که ترامپ با شعارهای ملی گرایانه و اقدامات منحصر به فرد خود توانسته است پیروزی خود را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تضمین نماید، اما در این معادله شواهد و مستنداتی وجود دارد که نمی توان به سادگی از کنار آنها گذشت!
تنها یکی از این موارد، کاهش شدید محبوبیت ترامپ در ایالت سرنوشت ساز و کلیدی “فلوریدا” است . بدون شک بارها در گلوگاههای انتخاباتی خاص در آمریکا نام این ایالت را شنیده اید! فلوریدا به تنهایی دارای 29 رای الکترال است که به صورت سنتی ، به هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوریخوه تعلق ندارد. به عبارت بهتر، این ایالت ، ایالتی آبی( دموکرات) یا قرمز( جمهوریخواه ) محسوب نمی شود و آرای آن در هر دوره انتخاباتی بر حسب ذائقه ری دهندگان تغییر می کند.
مروری کوتاه بر نظرسنجی منتشر شده در پایگاه “هیل” ، به خوبی نشان می دهد که آرای ترامپ در فلوریدا تا چه اندازه ای افت داشته است. بر این اساس، 53 درصد از رای دهندگان در ایالت فلوریدا، با انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا مخالف هستند. این در حالی است که 40 درصد رای دهندگان حاضر به انتخاب مجدد وی هستند. در میان جمهوری خواهان ساکن فلوریدا نیز 72 درصد به ترامپ رای می دهند.در میان دموکرات ها ساکن این ایالت، تنها 14 درصد از انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا حمایت می کنند.

در سه ایلت سرنوشت ساز دیگر چه خبر است؟

550059 863
در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی، سه ایالت “پنسلوانیا”،” میشیگان” و ” ویسکانسین” به همراه “فلوریدا” به پیام آوران پیروزی ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون تبدیل شدند. نتایج انتخابات سال 2016 نشان می داد که اگر هیلاری کلینتون می توانست در این 4 ایالت یا حتی 3 ایالت از این 4 ایالت پیروز شود، قطعا به کاخ سفید راه پیدا می کرد. با این حال هیلاری کلینتون در هر یک از این ایالات با اختلافی بسیار اندک بازی را به رقب جمهوریخواه خود واگذار کرد.
در جریان رقابتهای انتخابات میاندوره ای کنگره سال 2018، دموکراتها توانستند در انتخابات سنا، مجلس نمایندگان و فرمانداری ها در سه ایالت ویسکانسین، پنسلوانیا و میشیگان پیروز شوند. این بدترین خبر ممکن برای ترامپ محسوب می شود. اگر این نتایج در انتخابات ریاست جمهوری آتی تکرار شود، این بار این ایالت پاندولی و سرنوشت ساز به نمادهای پیروزی حزب دموکرات و نامزد نهایی آن تبدیل خواهند شد.

سرمایه گذاری دموکراتها بر روی ایالات سرنوشت ساز
550058 561
آنچه مسلم است اینکه سرنوشت آرای ایالاتی مانند کالیفرنیا و نیویورک تا حد زیادی در انتخابات پیش رو ( در سال 2020) مشخص است! آرای این ایالات به صورت سنتی به حزب دموکرات تعلق دارد. در ایالاتی مانند تگزاس و بسیاری از ایالات جنوبی آمریکا نیز آرای عمومی به سود جمهوریخواهان و نامزد آنها ( ترامپ) به گردش در خواهد امد.از این رو پس از برگزاری انتخابات مقدماتی دموکراتها و مشخص شدن نامزد نهایی این حزب برای رقابت با ترامپ، دو نامزد دموکرات و جمهوریخواه رقابت سنگینی را برای کسب آرای الکترال ایالات سرنوشت ساز آغاز خواهند کرد. در این میان، تفاوتی ندارد که میان برنی سندرز و جو بایدن ( که به تازگی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوی آمریکا نامزدی خود را اعلام کرده است ) به دور نهایی راه پیدا کنند!
دموکراتها به خوبی می دانند که اگر همین امروز و بر اساس ساختار الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شود، ترامپ بازی را خواهد باخت. با این حال ترامپ نشان داده است که برای بر هم زدن این معادله دست به هر کاری خواهد زد! او نهایت تلاش خود را با استفاده از اهرمها و ابزارهای اقتصادی و تبلیغاتی خواهد کرد تا بتواند آرای سفید و خاکستری را در ایالات مذکور به سبد خود و حزب متبوعش هدایت کند.حتی ترامپ حاضر است بخشی از امکانات دولتی را برای بازجذب آرای خود در ایالات فلوریدا، پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان به اعضای تیم انتخاباتی خود اختصاص دهد. رئیس جمهور آمریکا معتقد است تا زمانی که دموکراتهاا مشغول انتخابات درون حزبی و منازعات سیاسی با یکدیگر هستند، بهترین فرصت برای تغییر موازنه قدرت به سود جمهوریخواهان و خود در ایالات مذکور فراهم می باشد. در هر حال از این پس نام 4 ایالت سرنوشت ساز آمریکا را در ذیل مناسبات انتخاباتی این کشور بیشتر خواهیم شنید! آیا سران حزب دموکرات قادر به حفظ روند صعودی آرای خود و متعاقبا، هدایت مستمر روند نزولی آرای ترامپ در نظرسنجی هتای فعلی خواهند بود؟

منبع: نامه نیوز

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا