جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

اخبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر

خبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید

ریزش شدید شاخص کل بورس امروز در سایه خبر جنگ احتمالی با طالبان + نمادها

نمادهای بورس امروز

بورس ارواق بهادار امروز

شاخص کل بورس امروز یکشنبه 7 خرداد ماه 1402  کانال دو میلیون و 300 هزار واحد را از دست داد و با افت نزدیک به 50 هزار واحد مواجه شد.

امروز یکشنبه شاخص کل بورس با افت نزدیک به 50 هزار واحد مواجه شد و با از دست دادن کانال دو میلیون و 300 هزار واحد در ارتفاع دو میلیون و 261 هزار واحد قرار گرفت.

فرابورس امروز منفی شد و با افت 753 واحدی در ارتفاع 28 هزار و 288 واحد قرار گرفت.

از تغییر شاخص‌ های دیگر بورس می‌ توان به افت 24 هزار و 637 واحدی شاخص کل هم‌ وزن اشاره کرد.

بازار سهام در روز جاری با فشار بیشتری نسبت به روز گذشته همراه شد و بسیاری از سهام کوچک بازار با صف فروش همراه شد و جو کلی بازار منفی شد.

امروز نمادهای فولاد، شپنا و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشته‌ اند و میدکو تنها نماد اثرگذار بازار سهام بوده است.

ارزش معاملات خرد بازار سهام تا این لحظه از معاملات به حدود 3000 میلیارد تومان رسیده است.

گروه خودروسازی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در بین صنایع به خود اختصاص دادند.

خروج پول حقیقی تا این لحظه از معاملات تشدید شده است و حقیقی‌ ها 600 میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی ریزش بازار در روزهای اخیر اخبار منتشر شده درخصوص درگیری ایران و طالبان است.

قابل ذکر است امروز هیثم بن طارق سلطان عمان به ایران سفر می کند و حامل خبرهای مبنی بر آغاز گفتگوهای برجامی می باشد.

ریزش شاخص کل به همراه افت ارزش معاملات

بازار سهام اولین روز کاری هفته را بر خلاف نرخ ارز غیر رسمی، روندی کاهشی را در پیش گرفت و  رفته رفته هر چه به ساعت های انتهایی بازار نزدیک شدیم، میزان عرضه ها در بازار با افزایش روبرو شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 34 هزار واحدی به 2 میلیون و 311 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ریزشی 12 هزار واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع 780 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «میدکو» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «آریا» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند. همچنین سه نماد «پی پاد»، «خگستر» و «خودرو» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرمان»، «گدنا» و «خاور» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 6 خرداد ماه 1402، مبلغ 11 هزار میلیارد و 100 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 1300 میلیارد تومان پول از بورس خارج کردند.

در بازار امروز 85 نماد در محدوده مثبت و 324 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 115 نماد در محدوده مثبت و 211 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

شاخص بورس اول هفته را با افت 20 هزار واحدی آغاز کرد + وضعیت نمادها

بورس اوراق بهادار تهران

امروز شنبه شاخص کل بورس با افت بیش از 20 هزار واحد در ارتفاع دو میلیون و 352 هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس امروز یکشنبه 7 خرداد ماه 1402با افت 20 هزار و 656 واحدی اولین روز هفته را آغاز کرد و در ارتفاع دو میلیون و 352 هزار واحد قرار گرفت.

فرابورس امروز منفی شد و با افت 315 واحدی در ارتفاع 29 هزار و 177 واحد قرار گرفت.

از تغییر شاخص‌ های دیگر بورس می‌ توان به افت 6 هزار و 519 واحدی شاخص کل هم‌ وزن اشاره کرد.

گفتنی است نماد میدکو بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای فولاد، شپنا، کگل، شبندر، ومعادن و شتران بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشت.

هفته گذشته بورس هفته متعادلی را پشت سر گذاشت. شاخص کل بورس تهران در روز چهارشنبه در حالی برای سومین روز متوالی شاهد رشد بود که توانست با 15هزار واحد افزایش به ارتفاع دو میلیون و 345 هزار واحدی صعود کند.

همچنین اواخر روز سه‌ شنبه انتشار نامه رئیس مجلس شورای اسلامی امید بخش بود. طبق این نامه، رئیس مجلس عنوان کرده بود که سیاست‌ های ارزی کشور براساس شیوه «شناور مدیریت شده» است و اقدام بانک مرکزی برای تعیین یک ارز ثابت برای صنایع (دلار 28500تومانی) غیرقانونی است.

این نامه باعث شد تا امیدها به خداحافظی با دلار 28500 تومانی به شدت افزایش یابد و بورس تهران نیز بتواند به واسطه نزدیک شدن نرخ تسعیر ارز صنایع و شرکت‌ ها به نرخ بازار آزاد، بهانه مناسبی برای از سرگیری افزایش‌های قدرتمند خود را از سر بگیرد.

به طور کلی به نظر می رسد هفته پیش رو امکان اصلاح شاخص کل بسیار کم باشد و می‌ توانیم پیش بینی کنیم که هفته پیش رو بورس حالت باثباتی خواهد داشت. کارشناسان معتقدند بورس تا روز یکشنبه بی رونق خواهد بود. چون روز یکشنبه قرار است هیثم بن طارق سلطان عمان به ایران سفر کند و حامل خبرهای مبنی بر آغاز گفتگوهای برجامی باشد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
رکنا
دکمه بازگشت به بالا