جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اختلاف آمریکا با اسرائیل درباره مذاکرات وین و برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که به رغم وجود اختلاف تاکتیکی بین واشنگتن با تل‌آویو درباره مذاکرات وین و برجام، آنها هیچ اختلاف استراتژیک با هم ندارند. ند پرایس تصریح کرد: «چند نکته وجود دارد. البته از کسی مخفی نیست که ما با شرکای اسرائیلی خود اختلافات تاکتیکی داریم. خانواده‌ها، حتی نزدیک ترین اعضای خانواده گاهی اوقات اختلاف نظر و مشاجره دارند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، این کشور با رژیم صهیونیستی درباره برجام اختلاف تاکتیکی دارد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه دولت جو بایدن طی نشست خبری در این وزارتخانه در پاسخ به سوالی اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات وین و ایران «اختلاف استراتژیک» ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری بامداد امروز به وقت تهران مواضع واشنگتن درباره موضوعات مختلف سیاست خارجی را بیان کرد و در بخشی از این نشست، با سوالی درباره گزارش اخیر یک رسانه آمریکایی درباره سفر اخیر وزیر خارجه این کشور به فلسطین اشغالی و درخواست او از تل‌آویو برای ارائه جایگزین برای برجام مواجه شد.

یک خبرنگار در این نشست پرسید: «آکسیوس گزارش می‌دهد که وزیر (خارجه) بلینکن از بنت، نخست‌وزیر اسرائیل برای توافق هسته‌ای و چگونگی جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی سلاح هسته‌ای خواستار ارائه جایگزین شده است. آیا می‌توانید درباره این گزارش صحبت کنید و همچنین یک به‌روزرسانی وضعیت (مذاکرات وین) را در اختیار ما قرار دهید با توجه به اینکه تلاش می‌کنیم تا این موضوع به خط پایان برسد؟»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال تاکید کرد که به رغم وجود اختلاف تاکتیکی بین واشنگتن با تل‌آویو درباره مذاکرات وین و برجام، آنها هیچ اختلاف استراتژیک با هم ندارند.

ند پرایس تصریح کرد: «چند نکته وجود دارد. البته از کسی مخفی نیست که ما با شرکای اسرائیلی خود اختلافات تاکتیکی داریم. خانواده‌ها، حتی نزدیک ترین اعضای خانواده گاهی اوقات اختلاف نظر و مشاجره دارند».

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا