جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ادعای بی اساس وزیر جنگ اسرائیل درباره ایران

بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل گفت: ایالات متحده پیوسته تعهد خود را ابراز کرده که هرگز اجازه نخواهد داد ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل شود.

 

گانتز با اشاره به مذاکرات احیای برجام گفت: «ما قطعاً با یک موقعیت استراتژیک پیچیده روبرو هستیم. صرف نظر از اینکه آیا توافقی امضا خواهد شد یا خیر، ما به روشنگری درمورد فعالیت های ایران و تشویق شرکای خود به اقدام علیه آن، ادامه خواهیم داد.»

وی مدعی شد: «فکر می‌کنم اصرار بر حفظ سپاه در فهرست تروریسم مهم است» و افزود: «از دیدگاه اسرائیل، چه توافقی وجود داشته باشد و چه توافقی وجود نداشته باشد، ما همیشه می‌دانیم چگونه با ایجاد توانایی های برای مقابله با تهدیدات، از خودمان دفاع کنیم.»

گانتز اضافه کرد: «ایالات متحده پیوسته تعهد خود را ابراز کرده که هرگز اجازه نخواهد داد ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل شود. ما توانایی‌های خود را داریم و در حال تقویت آن‌ها برای دفاع از خود هستیم.»

المانیتور در سئوال از گانتز روی اختلافات گزارش شده او با نفتالی بنت، نخست وزیر و یایر لاپید، وزیر امور خارجه درباره رویکرد ایالات متحده نسبت به توافق با ایران، تاکید کرد و پرسید که آیا این مواضع به عنوان توافقی در قالب  “پلیس خوب، پلیس بد” در برابر واشنگتن هماهنگ شده یا خیر.

گانتز گفت: «من فکر می کنم ما اساساً باهم توافق داریم. اسرائیل هیچ شریک استراتژیک نزدیک‌تری از ایالات متحده ندارد، صرف نظر از اینکه چه کسی در کاخ سفید است.» وی افزود: «هر کسی سبک خاص خود را دارد، اما قطعاً همه معتقدیم که به لحاظ استراتژیک، قوی بودن در برابر ایران بسیار مهم است.»

گانتز در واکنش به این سوال که آیا رویکرد اخیر تل اویو می‌تواند توافق ضمنی اسرائیل با روسیه در سوریه را به خطر بیندازد، پاسخ داد: به مانند همه ی جبهه‌ها، در این منطقه با روس‌ها هماهنگ می‌شویم.»

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا