جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ادعای جدید درباره اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری

رییس کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس گفت که فعالیت‌های کشورش برای مقابله با ایران کافی نبوده است.

روزنامه تلگراف نوشت: در پی اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری،‌ شهروند دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی و کارمند پیشین وزارت دفاع که به جاسوسی برای دستگاه‌ اطلاعاتی انگلیس محکوم شده بود،توبیاس اِلوود، رییس کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس در گفت‌وگو با شبکه رادیویی تایمز گفت که انگلیس به اندازه کافی کاری برای مقابله با ایران انجام نداده است.

وود با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران گفت: شاهد این بوده‌ایم که ایران پس از تظاهراتی که در این کشور انجام شد دوران سختی را پشت سر گذاشته است،‌ وقتی که پس از کشته شدن مهسا امینی در مدت بازداشت توسط پلیس به دلیل خودداری از سر کردن روسری در تابستان، زنان زیادی بیرون آمدند.

او با اشاره به اجرای حکم علیرضا اکبری که برای کشورش جاسوسی می‌کرد، مدعی شد که جمعیت ایران علیه رژیم آن به پا خواسته و اجرای اعدام‌ها را واکنش متقابل ایران خواند که به ادعای او این اقدام فقط شامل اعدام یک فرد دو تابعیتی نیست.

این مقام مجلس عوام انگلیس گفت: بنابراین،‌ مهم است بدانیم که ایران به کجا می‌رود اما به نوعی بسیار شبیه به مورد روسیه، به قدر کافی کاری برای ایستادن در برابر ایران، نفوذش از طریق نیروهای نیابتی در لبنان، سوریه، یمن، عراق و جاهای دیگر انجام نداده‌ایم.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا