جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

اراده جدی دولت برای ایجاد شفافیت / فردا فیش حقوق مدیران دولت منتشر می شود

روزنامه ایران نوشت: موعد دسترسی عموم مردم به فیش‌های حقوقی رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه سه‌شنبه ۱۰ خرداد فرا می‌رسد.

موعد دسترسی عموم مردم به فیش‌های حقوقی رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه سه‌شنبه ۱۰ خرداد فرا می‌رسد.

بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی در این روز فیش‌های حقوقی دو ماه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ مدیران در اولین مرحله این شفاف‌سازی منتشر می‌شود و پس از آن دستگاه‌ها مکلفند که اطلاعات حقوقی مدیران و همترازان‌شان را تا دهم هر ماه روی سامانه منتشر کنند.

توفیق دولت سیزدهم برای اجرایی کردن این تکلیف قانونی در بطن خود از اراده جدی دولت برای ایجاد شفافیت، حرکت به سمت عدالت و مبارزه جدی با فساد اقتصادی در ساختار اجرایی حکایت دارد. با این حال این تنها قدم نخستین است و باید امیدوار بود اطلاعات حقوقی مدیران با قرار گرفتن در برابر چشم عموم و بویژه زیر ذره‌بین دستگاه‌های نظارتی و خبرنگاران رسانه‌ها مقدمه‌ای باشد برای پایان دادن به بی‌عدالتی‌ها، تقید بیشتر به تعیین و پرداخت حقوق مدیران و کارکنان دستگاه‌های مختلف در چهارچوب قانون و نظام هماهنگ پرداخت.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا