جدیدترین و آخرین اخبار داغ سلامت

اطلاعاتی جدید درباره آبله میمونی

داروی ضد ویروسی tecovirimat، فقط برای درمان آبله مرغان تأیید شده است، اما پزشکان از آن برای درمان عفونت‌ها در طول شیوع جهانی آبله میمونی استفاده می‌کنند.

کارآزمایی بالینی جدید در جمهوری دموکراتیک کنگو، اولین شواهد را ارائه خواهد کرد که آیا TPOXX واقعاً یک درمان خوب برای آبله میمونی است یا خیر.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده، گفت: «آبله میمونی بار زیادی از بیماری و مرگ را در کودکان و بزرگسالان در جمهوری دموکراتیک کنگو ایجاد کرده است و گزینه‌های درمانی بهبود یافته به فوریت مورد نیاز است. این کارآزمایی بالینی اطلاعات مهمی در مورد ایمنی و اثربخشی tecovirimat برای آبله میمونی ارائه خواهد داد.»

سازمان جهانی بهداشت از ۶۸۹۰۰ مورد تأیید شده آبله میمونی و ۲۵ مورد مرگ در ۱۰۶ کشور از ژانویه تا اوایل اکتبر، در طول شیوع کنونی گزارش می‌دهد.

بر اساس انتشار خبری مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، ویروس‌هایی که باعث آبله میمونی و آبله مرغان می‌شوند مشابه هستند و TPOXX پروتئینی را هدف قرار می‌دهد که روی هر دوی آن‌ها یافت می‌شود و با جلوگیری از خروج ذرات ویروس از سلول‌های انسانی مانع از انتشار آن‌ها شود.

این کارآزمایی بالینی حداکثر ۴۵۰ بزرگسال و کودک کنگویی مبتلا به عفونت آبله میمونی تأیید شده در آزمایشگاه را ثبت نام می‌کند. شرکت کنندگان به طور تصادفی برای دریافت کپسول TPOXX یا دارونما دو بار در روز به مدت ۱۴ روز تقسیم می‌شوند.

این مطالعه میانگین زمان لازم برای بهبود ضایعات پوستی افراد را مقایسه می‌کند. محققان همچنین بررسی خواهند کرد که ویروس آبله میمونی با چه سرعتی از خون فرد پاک می‌شود و همچنین شدت و مدت زمان عفونت هر بیمار را بررسی می‌کند.

ویروس آبله میمونی از دهه ۱۹۷۰ باعث بروز موارد پراکنده و شیوع، عمدتاً در مناطق جنگل‌های بارانی آفریقای مرکزی و در غرب آفریقا، شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا