جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اظهارات بلینکن در واکنش به حوادث مهاباد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش نوشت: بسیار نگران این هستم که طبق گفته‌ها، مقامات ایران در حال گسترش خشونت علیه معترضان، به ویژه در شهر مهاباد هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش نوشت: بسیار نگران این هستم که طبق گفته‌ها، مقامات ایران در حال گسترش خشونت علیه معترضان، به ویژه در شهر مهاباد هستند.

بلینکن در ادامه گفت: ما در عین حمایت از مردم ایران، به پاسخگو کردن کسانی که در این کار نقش دارند ادامه می‌دهیم.

اظهارات بلینکن در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اخیرا در واکنش به استانداردهای دوگانه مقامات غربی در زمینه مسائل حقوق بشری، در صفحه توییترش نوشت: سخنگوی وزارت خارجه ایران اخیرا در توییتی نوشت: شهادت و جراحت ۸ هزار ‌کودک⁩ در جنگ علیه ‌یمن⁩ و بازداشت بیش از ۷۵۰ و شهادت ۴۷ و جراحت ۱۶۴ کودک ‌فلسطینی⁩ طی سال ۲۰۲۲ توسط رژیم صهیونیستی، با حمایت مدعیان ‌ حقوق بشر⁩ و سکوت سازمانهای بین‌المللی رخ داد! یکی از اهداف جنگ رسانه ای و فشار سیاسی علیه ‌ایران⁩، تطهیر جنایتکاران متحد آمریکاست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران نیز پیش‌تر در گفت‌وگویی درباه اظهارات مداخله‌جویانه مقامات کشورهای خارجی راجع به اتفاقات اخیر ایران گفت: این موضوع برای برخی مقامات غربی فقط یک بهانه است. پرسش این است که غرب در خصوص صدها پرونده قتل عمد زنان و کودکان در کانادا و آمریکا بویژه بدست پلیس چه کرده است؟! نمی شود در اروپا خشن ترین مقابله با اغتشاش، عملی خوب و پسندیده باشد، اما همان کار در چارچوب قانونی در ایران سرکوب قلمداد شود!

امیرعبداللهیان در ادامه بیان کرد: مطالبات مسالمت آمیز موضوعی جدای از آشوب، قتل، آتش افروزی و عملیات تروریستی است.

وزیر امور خارجه ایران یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است. اینجا سرزمین کودتای مخملی یا رنگین نیست. ایران لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا