جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اظهارات خزعلی درباره جریمه حجاب

معاون زنان رییس جمهور می‌گوید: هنوز جریمه‌ای درباره حجاب مصوب نشده است.

انسیه خزعلی معاون زنان رییس جمهور در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای به برخی از مشکلات زنان به شرح ذیل اشاره کرده است:

* هنوز جریمه‌ای درباره حجاب مصوب نشده است. جریمه قبلا هم در قانون بوده است، ولی هنوز جریمه‌ای مشخص نشده است. شاید بخواهند آن جریمه‌ای که قبلا بوده را تغییر دهند و بیشتر کنند.

به‌هرحال آسیب‌ها از هر نوعی که باشد به‌دنبال خودش خشونت می‌آورد و ما سعی کردیم بحث اورژانس اجتماعی را تقویت کنیم؛ معمولا از اورژانس‌های اجتماعی استان‌های مختلف گزارش می‌گیریم. البته این موضوع در شهرهای بزرگ است، شاید در شهرهای کوچک این امکان نباشد و اگر هم باشد با توجه به اینکه در شهرهای کوچک معمولا آدم‌ها همدیگر را می‌شناسند، کمتر مراجعه می‌کنند. درمان بسیاری از این خشونت‌ها، درمان‌روانی و جسمی است که گرفتار آن شده‌اند؛ چه آنهایی که اعتیاد دارند و چه آنهایی که مشکلات روانی دارند. خشونت باعث مرگ زنان و مرگ مردان شده است و مواردی هم داشته‌ایم که زنانی بودند که همسران‌شان را به قتل رسانده‌اند. درمان همه اینها فرهنگ‌سازی‌ست که نیاز است در جامعه انجام شود و مرحله نخست نیاز به آسیب‌زدایی دارد.

* لوایح اصلاحی قوانین مربوط به زنان چرک‌نویس‌هایی بوده که هیچ پایه و پشتوانه‌ای نداشته است. کار علمی روی آنها نشده بود و برای همین پشتوانه‌ای نداشتند. به‌صورت یادداشت در سال‌آخر فرستاده شده بود که چون پشتوانه نداشتند همان‌موقع رد شدند. فقط یکی از این لوایح بود که ما اصلاحاتی در آن انجام دادیم و با سبک قانونی‌تری سعی کردیم آن را به کمیسیون قضایی ببریم که در مورد باز کردن حساب از طرف مادر است و امیدواریم به نتیجه برسد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا