جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

افت قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال امروز آرام است. قیمت ها به جز چند مورد، با نوسانات اندک همراه بوده اند و هیجان زیادی در معاملات وجود ندارد.

در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال فعلا جهت خاصی ندارد و تقریبا می توان گفت که این بازار متعادل شده،بیت کوین با افت کمتر از نیم درصد در حدود قیمت 23300 دلار معامله می شود.

قیمت بیت کوین در مقیاس هفتگی 5 درصد افت داشته و در مقیاس ماهانه هم افت حدود نیم درصدی را نمایش می دهد. ارزش معاملات بیت کوین طی شبانه روز گذشته 22 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 450 میلیارد دلار است.

گلسنود که یکی از منابع تحلیلی بازار ارزهای دیجیتال است اخیرا اعلام کرده که موجودی بیت کوین صرافی های ارز دیجیتال به پایین ترین سطح از سال 2018 سقوط کرده است. در حال حاضر حدود 2.27 میلیون واحد بیت کوین در صرافی ها موجود است اما حجم کل بیت کوین هایی که بیش از 10 سال است دست نخورده باقی مانده اند به 2.64 میلیون واحد می رسد.

معمولا کم شدن حجم بیت کوین موجود در صرافی ها نشان می دهد که سرمایه گذاران بیت کوین خود را به امید افزایش قیمت، از صرافی خارج کرده اند تا آن را در کیف پول نگهدارند. اما باید این را هم در نظر گرفت که فعلا چند ماهی است با توجه به حاشیه های مربوط به صرافی ها، به طور کلی علاقه سرمایه گذاران به خارج کردن سرمایه خود از صرافی ها افزایش یافته است و آن ها کیف پول ها را مکانی امن تر نسبت به صرافی می دانند.

بازده ماهانه اتریوم سرانجام مثبت شد

اتریوم هم امروز افت کرده و با کاهش قیمت کمتر از یک درصد، در حدود نرخ 1630 دلار معامله می شود. بازده ماهانه اتریوم  سرانجام وارد محدوده مثبت شده و هم اکنون رشد یک درصدی را نمایش می دهد. اما در مقیاس هفتگی، این آلت کوین کاهش قیمت 3 درصدی داشته است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته 7 میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز 199 میلیارد دلار است.

نوسان محدود آلت کوین ها

در فهرست 50 ارز برتر بازار، تعداد نمادهای منفی کمی بیشتر از تعداد نمادهای مثبت است. اما با این حال می توان گفت که فعلا بازار متعادلی را شاهد هستیم. مثبت ترین نماد امروز EOS است که با رشد 4 درصدی در صدر فهرست نمادهای مثبت قرار گرفته. تون کوین و لیدو دائو هم رشد 2 درصدی داشته اند. اما مابقی نمادهای مثبت رشد خاصی نداشته اند و کمتر از یک درصد افزایش قیمت در آن ها دیده می شود.

در فهرست نمادهای منفی، استکس با افت 9 درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد. فانتوم، آوالانچ، آوی، آپتوس، ایپ کوین و سولانا هم 2 درصد کاهش قیمت داشته اند و مابقی نمادهای منفی با افت کمتر از 2 درصد مواجه شده اند.

ارزش معاملات افزایش یافت

ارزش بازار ارزهای دیجیتال امروز با 6 دهم درصد افت نسبت به دیروز به رقم 1.06 تریلیون دلار رسیده است. اما ارزش معاملات 25 درصد رشد کرده و به رقم 45 میلیارد دلار رسیده است.

ارزش معاملات دیفای 5 میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین ها هم 41 میلیارد دلار معامله انجام شده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا