جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

افزایش قیمت بلیت متروی تهران و حومه

مسعود درستی مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از افزایش قیمت بلیت متروی تهران و حومه از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در صورت ابلاغ شهرداری تهران خبر داد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از افزایش قیمت بلیت متروی تهران و حومه از ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در صورت ابلاغ شهرداری تهران خبر داد.

مسعود درستی در مورد افزایش نرخ بلیت متروی تهران و حومه با بیان اینکه مصوبه قیمت بلیت متروی تهران در سال ۱۴۰۲ به تأیید شورای شهر تهران رسید و تغییرات مورد درخواست فرمانداری تهران نیز از طرف شورا مورد بررسی قرار گرفت و در مصوبه اعمال شد، گفت: در صورت ابلاغ شهرداری تهران، این مصوبه از روز جمعه یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه پایه سفر با مترو برای مسافرت‌های تا ۲ کیلومتر ۲۸۵۰ تومان محاسبه خواهد شد و به ازای هر کیلومتر افزایش طول سفر، مبلغ ۱۴۷ ریال به مبلغ پایه اضافه می‌شود، ادامه داد: بهای کسر شده بابت هر سفر از کارت مبلغ دار برای مسافران حومه ۳۷۷۳ تومان، هشتگرد ۸۲۰۰ تومان و فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان خواهد بود.

درستی با تأکید بر اینکه قیمت انواع بلیت تک‌سفره ۱۰ درصد بیشتر از نرخ کارت بلیت مبلغ دار تعیین شده است، گفت: در مصوبه قیمت بلیت مترو در سال ۱۴۰۲ تخفیفات متنوعی برای شهروندان در نظر گرفته شده است، به‌طوری‌که برای مسافرانی که در ساعات غیر پیک از مترو استفاده کنند، ۱۰ درصد و برای مسافرانی که از حساب کاربری هوشمند شخصی‌ سازی‌شده استفاده کنند نیز ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی در مورد کارت بلیت اقشار خاص نیز گفت: همانند سنوات گذشته کارت بلیت اقشار خاص با تخفیف‌های مصوب شده در شورای شهر ارائه می‌شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا