جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

افزایش قیمت محصولات سایپا /مجوز افزایش قیمت صادر شد

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت چند محصول خود را دریافت کرده است. این گروه خودروسازی درباره صحت اخذ مجوز افزایش قیمت چنین پاسخ داده است: «در مورد وانت ۱۵۱، قیمت‌های مصوب و اخذ مجوز برای تغییر قیمت‌ها، تنها مشمول خودرو‌های سواری است و برای وانت‌ها الزامی وجود ندارد. در رابطه با افزایش قیمت کوییک پلاس اتوماتیک نیز، این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت برخی محصولات خود را اخذ کرده است.»

افزایش قیمت دو محصول شرکت خودروسازی سایپا از صبح امروز خبرساز شد چرا که دولت به خصوص وزیر صمت در جسله استیضاح خود که چندی پیش در مجلس برگزار شد، وعده داد قیمت خودرو افزایش نخواهد یافت.

گروه خودروسازی سایپا در حالی برای دومین هفته متوالی طرح فروش فوق‌العاده دو محصول خود را برگزار می‌کند که قیمت این محصولات نسبت به عرضه‌های قبلی آنها افزایش قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

افزایش قیمت محصولات سایپا

گروه خودروسازی سایپا در طرح فروش فوق‌العاده دو محصول وانت ۱۵۱ و کوییک پلاس اتوماتیک را اجرایی می‌کند که این دو محصول با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شده است

طی پیش فروش ماه گذشته، وانت ۱۵۱ با قیمت ۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک با قیمت ۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان عرضه شده بودند.

این در حالیست که این دو محصول سایپا امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۱ با قیمت‌های ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان و ۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عرضه شده‌اند. به عبارتی وانت ۱۵۱ سایپا بیش از ۹ میلیون تومان و کوییک پلاس اتوماتیک با بیش از ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت همراه شده‌اند.

گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد که مجوز افزایش قیمت چند محصول خود را دریافت کرده است.

این گروه خودروسازی درباره صحت اخذ مجوز افزایش قیمت چنین پاسخ داده است:

«در مورد وانت ۱۵۱، قیمت‌های مصوب و اخذ مجوز برای تغییر قیمت‌ها، تنها مشمول خودروهای سواری است و برای وانت‌ها الزامی‌ وجود ندارد. در رابطه با افزایش قیمت کوییک پلاس اتوماتیک نیز، این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت برخی محصولات خود را اخذ کرده است.»

افزایش قیمت به بهانه آپشن های اضافه!

توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: «هیچ افزایش قیمتی صادر نشده و این تغییرات قیمتی در محصول کوییک پلاس اتوماتیک مربوط به افزایش آپشن های این خودرو است.

وی افزود: قرار بود سایپا پیش از فروش فوق العاده این محصول جزئیات آپشن ها را اعلام کند که این موضوع انجام نشده است.»

بر این اساس این پرسش مطرح است که این افزایش قیمت براساس کدام دستور العمل صادر شده و آیا وزارت صمت بر خلاف وعده های قبلی خود، دستور العمل جدیدی برای افزایش قیمت خودرو در سال 1401 تعریف کرده است؟! و آیا سایر محصولات سایپا هم به زودی شاهد افزایش قیمت خواهند شد؟!

بدون تردید و بنا بر اظهارنظرهای بسیاری از کارشناسان، افزایش قیمت کارخانه خودروها سبب افزایش قیمت ها در بازار آزاد نیز خواهد شد و خود به خود روند نزولی قیمت ها را به دنبال خواهد شد.

از صبح امروز که قیمت این دو محصول سایپا افزایش یافته است، قیمت برخی از خودروها نیز روند افزایشی را به دنبال داشته است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا