جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

افزایش کرایه تاکسی از امروز +جزئیات مهم

نرخ کرایه در خطوط مختلف است و ممکن است در برخی خطوط کرایه‌ها کمتر از ۴۵ درصد افزایش یابند.

نرخ کرایه تاکسی از امروز افزایش می یابد. شورای شهر تهران افزایش حدود 45 درصدی را تصویب کرد. مدیر عامل تاکسیرانی می گوید که برچسب ها زده و افزایش نرخ ها اعمال می شود.

از چراغ سبز شورا تا مهر تایید فرمانداری

نرخ کرایه در خطوط مختلف است و ممکن است در برخی خطوط کرایه‌ها کمتر از ۴۵ درصد افزایش یابند، براساس مصوبه شورای شهر زمان اجرای نرخ های جدید با تأیید فرمانداری، اول اردیبهشت ماه اعلام شده است اما به دلیل تعطیلی عید فطر از امروز این افزایش ها اعمال می شود. برچسب های نرخ کرایه آماده و میان تاکسی‌ها توزیع  شده است تا از امروز به صورت قانونی این افزایش نرخ ها اعمال شود.

مهر تایید فرمانداری به افزایش نرخ ها/عدم افزایش کرایه بیش از نرخ تورم

وقتی اعضای شورای شهر تهران در ابتدا نرخ ها را افزایش دادند فرمانداری اعتراض کرد و شورای شهر تهران هم اصلاحاتی در افزایش نرخ ها انجام داد و در نهایت فرمانداری هم مهر تایید به افزایش نرخ در سال جاری زد.

بر اساس این گزارش، با اصلاح مصوبه اولیه شورا، در حال حاضر حداکثر نرخ افزایش کرایه در شبکه اتوبوسرانی پایتخت نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد و حداکثر افزایش قیمت بلیت مترو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ نیز حداکثر ۲۵ درصد است. در حوزه تاکسیرانی نیز براساس چارچوب پیشنهادی وزارت کشور یعنی عدم افزایش کرایه بیش از نرخ تورم، اکنون میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

فرمانداری تهران به نرخ های جدید اصلاح شده اعتراضی ندارد/تعدیل بها در ۳ حوزه حمل ونقل

سعید بشیری معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تهران  می گوید که نرخ ها پس از اصلاح به زیر نرخ تورم کاهش پیدا کرد و به این ترتیب فرمانداری تهران به نرخ های جدید اصلاح شده اعتراضی ندارد و با ابلاغ آن از سوی شورا به شهرداری می توانداین نرخ ها اعمال شود.

 

4tXVGBFzFE1Z

به گفته بشیری، پس از بررسی کارشناسی مصوبه شورای شهر در کمیته مشورتی ذیل هیات و با عنایت به تاکیدات استاندار تهران و همچنین فرماندار تهران به منظور جلب رضایت و رفاه حال شهروندان عزیز تهرانی، موضوع کاهش کرایه های حمل و نقل عمومی (بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی) در دستور کار قرار گرفت که تصمیمات اتخاذ شده منجر به کاهش و تعدیل بها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی شد.

بر اساس این گزارش، تعدیل بها و کاهش نرخ کرایه ها در هر سه حوزه حمل و نقل عمومی در صحن شورای اسلامی شهر تهران بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و قرار است با نرخ های جدید که مورد تایید شورا و فرمانداری است افزایش ها اعمال شود.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا