جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

اقدام مهم برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: تحول در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست؛ مگر اینکه تحول در چهار رکن شامل منابع انسانی، برنامه‌ریزی درسی، سنجش و ارزیابی و تحول مادی ایجاد شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: حوزه آموزش و پرورش حوزه‌ای بزرگ و به مثابه اقیانوس عظیمی است و امروز به شدت نیاز به یک تحول درست دارد.

قاسم احمدی لاشکی در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان گیلان که در سالن اجتماعات مدرسه شاهد حضرت فاطمه زهرا(س) رشت برگزار شد، با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش نیاز به تحول اساسی دارد، خاطرنشان کرد: تحول در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست؛ مگر اینکه تحول در چهار رکن شامل منابع انسانی، برنامه‌ریزی درسی، سنجش و ارزیابی و تحول مادی ایجاد شود.

وی در ادامه بر اجرای دقیق سند تحول بنیادین در کلاس درس و مدرسه تاکید کرد و افزود: اولویت امروز کشور، آموزش و پرورش است و اگر همه همراهی کنند آنگاه سند تحول بنیادین به خوبی عملیاتی می‌شود.

معاون پارلمانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش حوزه‌ای بزرگ و به مثابه اقیانوس عظیمی است و امروز به شدت نیاز به یک تحول درست دارد.

احمدی، همچنین از تخصیص ۴۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد و گفت: معتقدیم معلم جای تمام نداشته هاست حتی اگر امکانات، لوازم‌التحریر، کلاس و مدرسه نباشد این معلم است که باید کشور را بسازد و اگر قرار باشد معلم بی انگیزه باشد و برای اجرای رتبه بندی یک دهه به انتظار بنشیند به هیچکدام از اهدافمان نخواهیم رسید.

حسین مصطفی پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نیز، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و طرحی نو برای آموزش دانش آموزان عنوان کرد: معلمان در بحث آموزش مجازی دانش آموزان بسیار خوب عمل کردند.

وی در ادامه به نقش مهم معلمان و فرهنگیان در جامعه اشاره و اظهار کرد: فرهنگیان نقش اساسی در جامعه دارند و این یک حقیقت محض باشد.

معاون استاندار گیلان، همچنین بر رفع مشکلات فرهنگیان تاکید کرد و افزود: همه افرادی که موجب پیشرفت و توسعه کشور بودند از پرورش یافتگان معلمان هستند.

محمد فائزی، مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم، با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بار مسئولیت در این مجموعه از جنس تعلیم و تربیت است و هم اکنون زمینه برای خدمت به مجموعه ای فراهم شده که در آن رشد کرده و بزرگ شده ایم.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای سربلندی فرهنگ تلاش کنیم افزود: هیچ کس از سربلندی فرهنگ ضرر نمی بیند و امروز باید با همراهی همدیگر در برابر این هجمه فرهنگی مقابله کنیم.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش گیلان همچنین به تحول در آموزش و پرورش اشاره کرد و متذکر شد: برای زنده نگه داشتن نهاد مقدس فرهنگ نیازمند وفاق جمعی هستیم.

فائزی در ادامه با قدر دانستن جایگاه معلمان اظهار کرد: همه در جامعه به قداست معلمان ایمان آورده اند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا