جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

امکان ندارد دولت بتواند به تنهایی مشکل سیل‌زدگان را حل کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی مجلس (یکشنبه 18 فروردین 98) سال جدید را به همه مردم و نمایندگان تبریک عرض می‌کنم و از خداوند متعال خواهان بهترین‌ احوال را برای مردم مملکت‌مان خواستارم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیلی که در روزهای گذشته در کشور شاهد آن بودیم کام بسیاری از مردم کشورمان را تلخ کرد و مشکلاتی که برای مردم مناطق سیل زده به وجود آمد احساس تلخی را در هر انسان دردمندی ایجاد می‌کند.

وی افزود: سیل خرابی‌هایی را به بار آورد و جان‌هایی را گرفت و زندگی‌هایی را از بین برد و تخریب کرد. قرار بوده ساعت 10 امروز مسئولان دولتی بیایند گزارش دهند که گویا مسئولین الان در منطقه هستند اما ساعت 10 در مجلس یکی از نمایندگان مناطق سیل زده و مسئولین کمیسیون‌های مربوطه گزارشی را ارائه خواهند کرد.
پزشکیان خاطرنشان کرد: وقتی ما توانستیم کسانی را که به سختی افتادند نجات دهیم و دست یتیمان را بگیریم و کسانی را که به خاک افتاده‌اند بلندشان کنیم تازه جزو کسانی قرار می‌گیریم که ایمان آورده‌ایم و باور داریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانگونه که سیل آمده و همه چیز را خراب کرد و با خود برده تنها سیل جمعیت مردم است که می‌تواند این خرابی‌ها را درست کند.

وی افزود: شنیدم که دولت اعلام میکند که مشکل را حل خواهد کرد، بنده معتقدم و اعلام می‌کنم امکان ندارد دولت به تنهایی بتواند مشکل سیل‌زدگان را حل کند. مجلس می‌گوید ما می‌توانیم مشکل را حل کنیم اما من می‌گویم به تنهایی نمی‌تواند این کار را بکند.

پزشکیان اضافه کرد: تنها مردم هستند که می‌توانند مشکل سیل را برطرف کنند اگر ما بتوانیم همه مردم را بسیج کنیم و آنها وارد صحنه شوند و هر بخشی را به گروه یا دسته‌ای داده شود تا مشکلات را علنا و عملا حل کنیم و اگر حل کردیم می‌توانیم از پشت تریبون ادعا کنیم.
ادامه دارد…
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که گفتم کار باید به دست گروه‌ها، هیأت‌ها، NGOها سپرده شود و دولت هم زیرساخت‌ها را درست کند.

وی افزود: اگر ما در مجلس تصمیمی بگیریم که مشکل مردم را حل کنیم و هر کس بگوید ما دو تا خانه را درست کردیم کار انجام می‌شود والا اینکه بگوییم دولت فلان کار را نکرده و دولت هم بگوید آن کار را انجام داده مشکل مردم حل نخواهد شد. بیایید از این تهدیدی که در سال نو برای کشور ایجاد شد فرصتی به وجود بیاوریم و همدلی و هماهنگی و حضور مردم را در همه صحنه‌ها با کمک مردم عزیز کشورمان جشن بگیریم.

پزشکیان در پایان خاطرنشان کرد: لازم است کار عملیاتی انجام شود نه اینکه بگوییم ما نوشتیم آنها اجرا نکردند، بیایید با هم اجرا کنیم، هر کسی اگر یک مسئولیت ساده را بپذیرد خواهیم توانست مشکل را حل کنیم.

منبع:خبرگزاری فارس

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا