جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

اولویت‌های تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ اعلام شد

سازمان حج و زیارت در پیش اطلاعیه‌ای با مشخص کردن اولویت‌های تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ اعلام کرد: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع با مراجعه به سامانه این سازمان، اطلاعات خود را به روزرسانی و مدارک خود را هم تکمیل کنند.

سازمان حج و زیارت در پیش اطلاعیه‌ای با مشخص کردن اولویت‌های تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ اعلام کرد: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع با مراجعه به سامانه این سازمان، اطلاعات خود را به روزرسانی و مدارک خود را هم تکمیل کنند.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت با صدور پیش اطلاعیه اعلام کرد: طی روزهای آینده و با حصول شرایط لازم، ثبت‌نام از افراد واجد شرایط تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ در کاروان‌ها را آغاز می‌شود، لذا متقاضیان بر مبنای مذاکرات مقدماتی و پیش‌بینی صورت گرفته و به حسب ظرفیت تخصیصی به جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های اشاره شده در جدول زیر در اولویت اعزام به حج تمتع سال آتی قرار دارند و لازم است افراد مشروحه در اولویت‌های دوم تا پنجم در صورت تمایل به تشرف، از هم اکنون برنامه‌ریزی لازم را داشته و برای به روزرسانی اطلاعات خود در سامانه سازمان حج و زیارت و نیز تکمیل مدارک به ویژه تهیه گذرنامه دارای اعتبار اقدام کنند.

اولویت اول، جامعه هدف (مشمولان تشرف) افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی کرده و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. درصورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

اولویت دوم، همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ۱۳۸۵/۱۲/۲۹ هستند، که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل اطلاعات خود و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.

اولویت سوم، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ۱۳۸۶/۰۱/۳۱ هستند

نام نویسی از این اولویت‌ها صرفاً بمنظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروانهای اعلامی خواهد بود. لازم است این افراد نیز قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه ، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.

اولویت چهارم، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۱۳۸۶/۰۲/۳۱

اولویت پنجم، کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع ازتاریخ ۱۳۸۶/۰۳/۰۱به بعد به صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان.

در این پیش اطلاعیه نکات مهمی تذکر داده شده است:

همه ودیعه‌گذاران باید قبل از نام‌نویسی در کاروان نسبت به مراجعه به سامانه و تکمیل اطلاعات خود و اخذ کد رهگیری اقدام کنند، در غیراین صورت امکان انتخاب کاروان و ثبت نام در آن را نخواهند داشت.

متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار۱۴۰۲/۱۰/۰۱ باشند.

اطلاعیه تکمیلی ثبت نام از واجدین شرایط در تاریخ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا