جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

اولین نرخ مرکز مبادله ارز / ریزش شدید نسبت به روز‌های گذشته

اولین نرخ مرکز مبادله ارز کشور برای دلار کشف شد و هر دلار آمریکا در این بازار ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان قیمت خورد. همچنین نخستین قیمت برای دلار حواله ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان در مرکز مبادله ارز و طلا به ثبت رسیده است.

ولین نرخ مرکز مبادله ارز کشور برای دلار کشف شد که با ریزش شدید نسبت به روز‌های گذشته، هر دلار آمریکا در این بازار ۴۱ هزار و ۵۴۹ تومان قیمت خورد.

همچنین نخستین قیمت برای دلار حواله ۳۶ هزار و ۱۳۰ تومان در مرکز مبادله ارز و طلا به ثبت رسیده است.

مدیر پروژه مرکز مبادله ارز و طلا امروز در پاسخ به سئوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا از این به بعد بازار‌های دیگر غیر از مرکز مبادله، قاچاق محسوب خواهد شد و به عنوان مثال دلالان بازار نمی‌توانند خرید و فروش انجام دهند و یا کانال‌های تلگرامی نمی‌توانند تعیین قیمت داشته باشند؟ تصریح کرد: مساله قاچاق‌انگاری در این زمینه موضوع جدیدی نیست و پیش از این هم در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد تاکید قرار گرفته بود، اما از امروز دلالان کنار خیابان نمی‌توانند ارز بفروشند.

رییس‌کل بانک مرکزی هم در مراسم آغاز به‌کار این مرکز گفت: مرکز مبادله ایران با تمام ابزار‌هایی که برای آن پیش بینی شده و دریافت کمک‌های فکری صاحب‌نظران تبدیل به بازار آزاد ارز خواهد شد. تمام مبادلات اینجا صورت می‌گیرد و ما می‌توانیم به عنوان بانک مرکزی مدیریت را در بازار ارز داشته باشیم؛ در تمام دنیا بانک مرکزی متولی این حوزه است، اما متاسفانه در کشور نهاد‌های لازم در این زمینه وجود نداشته و این اختیارات کمتر بوده است. مرکز مبادله شروعی است برای حکمرانی قوی حاکمیت ارزی کشور.

مرکز مبادله ارز و طلای ایران از امروز (دوم اسفند) بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار فعالیت رسمی خود را در حوزه معاملات ارزی (اسکناس و حواله) آغاز کرد.

مراسم آغاز به‌کار این مرکز باحضور محمدرضا فرزین، رییس‌کل بانک مرکزی و جمعی از مدیران ارشد فعلی و سابق بانک مرکزی و تعدادی از اقتصاددانان و فعالان اقتصادی کشور از جمله نمایندگان کانون صرافان برگزار شد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا