جدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

اگر بین ایران و آمریکا جنگ صورت پذیرد یک سرباز آمریکائی هم نمی‌تواند از منطقه خارج شود / ناو هواپیمابر بخاطر اجرای دقیق تحریم‌ها به منطقه آمده

مرتضی غرقی،کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو در خصوص استقرار ناو امریکایی «آبراهام لینکلن» در خلیج فارس و اظهارات جان بلتون مبنی بر اینکه این اقدام امریکا پیام روشنی برای ایران خواهد داشت گفت: آمریکایی‌ها که از ۴۰ سال قبل با ایران وارد فاز دشمنی شده اند تنها زمانی کوتاه می‌آیند که ایرانی‌ها ایستادگی و رفتار متقابل در قبال آن‌ها انجام دهند.

*استقرار ناوهواپیمابرآمریکائی در خلیج فارس به منظور اجرای دقیق تحریم‌هاست
غرقی با اشاره به اینکه ایالات متحده از تحریم‌ها شروع کرد تا راه‌های تنفس ایران را بگیرد گفت: هدف اصلی امریکا از استقرار ناو هواپیمابر در خلیج فارس این است که آن‌ها می‌خواهند مستقیم ایران را تحت کنترل خود قرار دهند که اگر کشوری از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تخطی کند و کشتی به سوی ایران یا از ایران به سوی طرف‌های مقابل حرکت کند ،مستقیما تحت رصدآن‌ها باشد.

*خلیج فارس تا وقتی آب‎راه امنی خواهد بود که ایران نیز در آن سهیم باشد
این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: خلیج فارس زمانی آب راه امنی خواهد بود که برای ایران هم امن باشد، یعنی جمهوری اسلامی نیز فرصت نفس کشیدن در این آب راه را داشته باشد و امریکایی‌ها شک نکنند که اگر راه تنفس ایران را ببندند، قطعا با واکنش منفی ایران روبه رو خواهند شد.

وی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی، عراق، لیبی و سوریه نیست و اعترضات و نارضایتی‌های صورت گرفته در این کشور به معنی این نیست که مردم حکومت را نمی‌خواهند گفت: حکومت جمهوری اسلامی هیچ گاه جدای از ملت نبوده است و ایران براساس تجهیزات نظامی خود به حدی از پیشرفت رسیده است که می‌تواند به سادگی در قبال این اقدام امریکا مقابله به مثل کند.

*جمهوری اسلامی به استقبال جنگ نمی رود/ اما آمریکا کاری نکند که بین بد و بدترمجبور به انتخاب شویم
غرقی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال درگیری و جنگ نظامی میان ایران و ایالات متحده خواهد بود یا نه گفت: جمهوری اسلامی طبیعتا هیچ گاه از جنگ استقبال نخواهد کرد، اما ممکن است مجبور به انتخاب بین بد و بدتر شود.

این کارشناس مسائل امریکا در تشریح این ادعای خود گفت: الان شرایط بد این است که فشار تحریم‌ها بر ایران شدید می‌شود و امریکا کاری کند که راه تنفس ایران رفته رفته سَد شود در این صورت اگر جمهوری اسلامی نتواند از این شرایط خلاص شود، ممکن است شرایط بدتر یعنی جنگ را انتخاب کند و اگر این اتفاق بیفتد امریکایی‌ها مطمئن باشند این جنگ نه به نفع آن‌ها نه به نفع ما و نه به نفع منطقه ونه به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود و در صورت روشن شدن آتش این جنگ همه در این آتش خواهند سوخت.

وی سخنان خود را با طرح این سوال ادامه داد:آیا آمریکایی ها شرایط جنگ را دارند یا نه؟ که باید گفت: این قبیل تحرکات آمریکایی‌ها بیشتر یک ژست تبلیغاتی است و خود آن‌ها به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی قدرت خروج از تحریم‌ها و دور زدن آن‌ها را دارد.

*آمریکا با انتقال ناوهای خود به خاورمیانه این پیام را به همپیمانان خود می دهد که «پولهایتان چندان حرام هم نمی شود»
غرقی یکی دیگر از دلایل حضور آمریکایی‌ها در منطقه را انتقال این سیگنال به هم پیمانان شان دانست و تصریح کرد: امریکا از این اقدام به دنبال آن است که به هم پیمانان خود نشان دهد که هزینه‌های گزافی که برای حفظ امنیت منطقه از آن‌ها کسب می‌شود جایی در حال هزینه شدن است، اما همه به خوبی می‌دانند این یک دروغ بزرگ است و اگر امریکا به دنبال ایجاد آرامش و امنیت در جایی بود با شرایطی تنش زا و ناآرام و جنگجویانه در عراق، افغانستان و… مواجه نبودیم.

این کارشناس مسائل امریکا با بیان اینکه امریکایی‌ها فقط به دنبال منافع اقتصادی خود هستند و روی هیچ تعهدی از آن‌ها نمی‌توان حساب باز کرد گفت: الان زمانی است که باید پای اروپا به این سناریو باز شود، چون اگر جمهوری اسلامی در قبال اقدام امریکایی‌ها کاری شبیه بستن تنگه هرمز را انجام دهد قیمت نفت چنان بالا خواهد کشید که متضررین اصلی این داستان علاوه بر اروپا، چینی‌ها و روس ها نیزهم خواهند بود.

*آمریکا از ورود ناوهای خود به منطقه به دنبال هدف قرار دادن اقتصاد اروپا،چین وروسیه هم هست/ یک تیر و چند نشان
وی در پایان خاطرنشان کرد:امریکا با این اقدام خود نشان داد که فقط به دنبال تضعیف ایران نیست بلکه به موازات آن به دنبال هدف قرار دادن اقتصاد چین، روسیه و حتی اروپایی هاست. به امریکایی‌ها توصیه می‌کنم تاریخ این عصر را با مطالعه بیشتری بخوانند در زمان دفاع مقدس که همه دنیا مقابل ما بود جمهوری اسلامی حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد و امریکا و ایادی منطقه‌ای آن مطمئن باشند، در صورتی که جنگ مقطعی بین ایران و آمریکا صورت پذیرد، یک سرباز آمریکائی هم از منطقه خارج نمی شود و هر ملت یک سپاهی، یک نظامی، و یک سرباز در برابر آمریکا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا