جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ایران اینترنشنال تحریم شد

ایران اینترنشنال مستقر در لندن، در فهرست تحریم‌های وزارت امور خارجه ایران قرار گرفت.

در پی اغتشاشات اخیر و نقش مخرب رسانه سعودی ایران اینترنشنال در تهییج و تحریک اغتشاشگران، چندی پیش جمعی از کاربران فارس من با تشکیل کمپینی خواستار قرار گرفتن این رسانه مستقر در لندن در فهرست تحریم‌ها شدند.

کاربران فارس من در این کمپین عنوان کردند: رسانه سعودی ایران اینترنشنال به دلیل همکاری با رژیم صهیونیستی، حمایت از گروهک تروریستی منافقین و گروهک‌های کومله و پژاک و… و همچنین دعوت به اغتشاش و حمایت از ترور نیروهای امنیتی و انتظامی باید به عنوان رسانه حامی تروریست شناخته شود و در لیست تحریم و پیگیری قضایی و امنیتی قرار گیرد.

به گزارش فارس، فضاسازی‌های مخرب این رسانه سعودی به همراه دیگر رسانه‌های فارسی زبان که در این مدت به تحریک اغتشاشگران می‌پرداختند، منجر به احضار «سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه شد و نسبت به این موضوع شدیدا اعتراض صورت گرفت. در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت انگلیس به خاطر میزبانی این کشور از رسانه‌هایی که در روزهای اخیر تحریک و دعوت به اغتشاش و گسترش آشوب‌ها در جمهوری اسلامی ایران را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند، به سفیر این کشور در تهران ابلاغ و تأکید شد که این امر به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و اقدام علیه حاکمیت ملی کشور تلقی می‌شود.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۲۷ مهر ماه در بیانیه‌ای از تحریم چند نهاد و شخص انگلیسی (بریتانیایی) خبر داد. در این بیانیه آمده بود: وزارت امور خارجه براساس مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر تحریم می‌کند. اشخاص حقیقی و حقوقی فهرست شده، از جمله فعالیت‌هایی کرده‌اند که منجر به اغتشاش، خشونت و اقدامات تروریستی علیه ملت ایران شده است. در این فهرست مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا؛  ستاد ارتباطات دولت بریتانیا (GCHQ)؛ شرکت‌های ولانت مدیا، گلوبال مدیا و دی ام ای مدیا و بی.بی.سی فارسی و ایران اینترنشنال به عنوان شبکه‌های تحت پوشش آنها نیز قرار داشتند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز شنبه ۳۰ مهر ماه و در سفرش به ایروان در جمع ایرانیان مقیم ارمنستان تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم یک کانال تلویزیونی با پول یک کشور عربی و حمایت لندن در ایران التهاب ایجاد کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (دوشنبه) دوم آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات غیرسازنده دولت انگلیس در این مدت عنوان کرد: در هفته گذشته اقدام متقابل انجام دادیم و وزارت خارجه نهادها و شخصیت‌های تندرو دولت انگلیس که هم در حمایت از جریان‌ها، گروه‌ها و اقدامات تروریستی علیه ایران نقش داشتند را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و هم علیه برخی از رسانه‌ها نماهایی که اسم رسانه دارند، ولی فعالیت و رفتار تروریستی از خودشان نشان می‌دهند، اعمال تحریم کردیم. هم بی.بی.سی فارسی و هم رسانه موسوم به ایران اینترنشنال که عملا به عنوان بازوی رسانه‌ای تروریستی گروه‌های اغتشاشگر و آشوب طلب و گروه‌های تروریستی علیه ایران عمل می‌کنند.

وی با اشاره به تحریم مرکز ملی امنیت سایبری دولت انگلیس و … که در فهرست تحریم‌های وزارت خارجه ایران قرار گرفتند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدامات غیرسازنده، اقدام متناسب و متقابل انجام خواهد داد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
اقتصادنیوز
دکمه بازگشت به بالا