جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

ایران کشتی‌های کره جنوبی را هم توقیف کند

ایران مادام که کره جنوبی بدهی ۷ میلیارد دلاری خود به ایران را پرداخت نکرده است به شناورهای آن اجازه عبور از تنگه را ندهد.

اکنون انتظار آن است که جمهوری اسلامی ایران تنگه هرمز را به روی نفتکش‌ها و شناورهای حامل کالای تجاری کره جنوبی نیز مسدود کند و مادام که این کشور بدهی ۷ میلیارد دلاری خود به ایران را پرداخت نکرده است به شناورهای آن اجازه عبور از تنگه را ندهد و در همان حال معادل ۷ میلیارد دلاری که کره جنوبی به ایران بدهکار است، محموله‌های نفتی و تجاری آن کشور را توقیف و مصادره کند.

کره جنوبی نیز برای خودداری از پرداخت بدهی ۷ میلیارد دلاری خود به ایران هیچ توضیح و توجیه قانونی ندارد و صرفاً با استناد به گزاره موسوم به «تحریم‌های ثانویه» آمریکا علیه ایران از باز پرداخت مطالبات ما خودداری می‌کند! و حال آنکه «تحریم‌های ثانویه‌» یک قانون من‌درآوردی! آمریکا است و در حقوق بین‌الملل هیچ جایگاه و موضوعیتی ندارد. چرا باید کشورهایی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران را عملیاتی و اجرا می‌کنند، از عواقب این اقدام غیرقانونی و پلشت خود در امان باشند؟!

اگر مقابله به مثل با کره جنوبی و توقیف شناورهای آن درتنگه هرمز، حق قانونی کشورمان است -‌که هست- چرا نباید از این حق قانونی خود برای حفظ و حراست از منافع ملی کشورمان استفاده کنیم؟!

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا