جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

بارش باران همراه با رعد و برق درتعطیلات آخر هفته دربرخی از شهرها

جمعه (۱۷ شهریور) در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و رعد و برق در برخی استان‌ها همچنین افزایش دما در بیشتر مناطق کشور تا فردا (۱۵ شهریور) خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۴ شهریور) در برخی نقاط استان‌های گیلان و مازندران رگبار پراکنده و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از ارتفاعات هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان و فارس رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه (۱۵ شهریور) در ارتفاعات استان مازندران رگبار پراکنده رخ می‌دهد. پنجشنبه (۱۶ شهریور) در گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات استان‌های گلستان و خراسان شمالی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: جمعه (۱۷ شهریور) در سواحل دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی شنبه (۱۸ شهریور) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

ضیاییان گفت: در بیشتر مناطق کشور تا چهارشنبه روند افزایش دما برقرار است، از پنجشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر به‌تدریج کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما شروع می‌شود. در شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز از جمعه و شنبه و در شمال شرق کشور از یکشنبه کاهش محسوس دما آغاز می‌شود.

تا جمعه در نواحی شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

وی ادامه داد: وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و همچنین نفوذ گردوخاک از کشور عراق، چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد بسیار شدید موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته ضیاییان طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود. از اواخر وقت روز پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۵ شهریور) صاف، گاهی وزش باد ملایم، در بعد از ظهر قسمتی ابری با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۱۶ شهریور) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۴ و ۱۵ شهریور ) اهواز با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا