جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

پیش بینی هواشناسی : رگبار و رعد و برق و بارش‌های پراکنده در غالب استان‌ها

صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و بارش‌های پراکنده در غالب استان‌ها و وزش باد در نقاط مختلف کشور خبر داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق و بارش‌های پراکنده در غالب استان‌ها و وزش باد در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۳۱ اردیبهشت) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس مرکزی، مرکز، جنوب و جنوب شرق رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد و در شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه (اول خرداد) در نیمه‌غربی کشور جوی پایدار همراه با روند افزایشی دما حاکم می‌شود ولی در نوار شرقی شامل خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: سه‌شنبه(۲ خرداد) در برخی مناطق واقع در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش رخ می‌دهد.

وی افزود: چهارشنبه (۳ خرداد) در مناطقی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان یکشنبه در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد همچنین دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق مرکز غرب و جنوب شرق، سه‌شنبه در شمال شرق و شرق و چهارشنبه در شرق وزش باد شدید گاهی با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: دمای هوا امروز در دامنه‌های جنوبی البرز به‌طور نسبی کاهش و از دوشنبه تا آخر هفته در این مناطق افزایش می‌یابد.

ضیاییان ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه تنگه هرمز و شمال خلیج فارس و از دوشنبه تا چهارشنبه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( اول خرداد ) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه ( ۲ خرداد) صاف همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز (۳۱ اردیبهشت) و فردا (اول خرداد) اهواز با دمای ۴۱ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و امروز ارومیه، زنجان، شهر کرد و همدان با دمای ۹ و فردا شهرکرد با دمای ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا