جدیدترین و آخرین اخبار داغ اجتماعی

بارش برف و باران در ۱۵ استا

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در ۱۵ استان افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در ۱۵ استان افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر در دریای خزر هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد رنگ آورده است: به دلیل ادامه فعالیت سامانه بارشی از شنبه تا دوشنبه (۲۳ تا ۲۵ بهمن‌ماه) بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت و در مناطق گرمسیر توام با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت جوی روز شنبه (۲۳ بهمن‌ماه) در خراسان جنوبی، نیمه شرقی خوزستان، یزد، نیمه جنوبی اصفهان، فارس، کرمان و بوشهر، یکشنبه (۲۴ بهمن‌ماه) در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات سمنان و دوشنبه(۲۵ بهمن‌ماه) در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می شود.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در تردد، وقوع مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی در اثر بارش برف، تاخیر و احتمال لغو پرواز، احتمال آبگرفتگی معابر شهری وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه شکن و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از جابجایی عشایر کوچ‌رو و آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف روبی باید در دستور کار قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری از افزایش سرعت باد از یکشنبه(۲۴ بهمن‌ماه) تا سه‌شنبه(۲۶ بهمن‌ماه) خبر داده است.

در این شرایط جوی افزایش ارتفاع موج در ساحل ‌۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل ۲ تا ۲.۵ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی اختلال در فعالیت‌های دریایی، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد کشتی‌های تجاری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا