دسته‌بندی نشده

ماجرای تکان دهنده دختر شیرازی که ۱۹ ماه است ناپدید شده!

پدر سما جهانباز که ۱۹ ماه از ناپدید شدنش در شهر شیراز می گذرد می خواهد که پرونده دخترش برای رسیدگی به تهران منتقل شود.

25 تیرماه سال 1401 دختر 22 ساله اصفهانی به نام سما سیمیران جهانباز پس از سفر به شهر شیراز در خیابان معالی آباد شیراز ناپدید شد. موضوع این دختر گمشده خیلی سریع به مسئولان پلیسی و قضایی شهر شیراز مخابره شد فرضیه ربوده شدن این دختر قوت گرفت.بررسی های ابتدای حاکی از آن بود که چند روز قبل از حادثه سما جهانباز همراه مادرش به خانه عمه اش در شهر شیراز رفته بودند، عصر روزی که آنها قصد برگشتن به شهرشان را داشتند سما برای فروش طلایش از خانه خارج شده و بر اساس فیلم دوربین های مدار بسته بعد از خارج شدن از پاساژ به طرز مشکوکی از دید دوربین های نظارتی خارج و پس از آن دیگر به خانه بازنگشت.در گام بعدی تحقیقات پلیسی در ادامه بازبینی دوربین های مداربسته اطراف محل ناپدید شدن این دختر جوان کارآگاهان پلیس اگاهی شیراز متوجه حضور مرد ناشناسی در اطراف سما شدند که از قبل از ورود او به پاساژ و تا زمانی که دوربین های در حال ضبط وقایع هستند به دنبال این دختر اصفهانی استکارآگاهان پلیس پس از شناسایی این مرد جوان در اقدامی غافلگیرانه مظنون این پرونده را بازداشت کردند.

 

متهم در بازجویی های اولیه خود گفت که هنگامی که سما را برای اولین بار روز حادثه در خیابان دیده بود از وی خوشش آمده و به قصد آشنایی و دوستی او را تعقیب می کرده و قصد دیگری نداشته و از ناپدید شدن این دختر جوان هم بی اطلاع است.بر اساس شواهد و مستندات موجود در پرونده و اظهارات شاهدین متهم اصلی پس از 2 ماه از زندان آزاد شد و از همان زمان این پرونده مرموز جنایی تا کنون که 19 ماه از آن گذشته است همچنان در حال بررسی است و به گفته پدر سما پرونده بعد از این چند ماه از اداره آدم ربایی به بازپرسی ویژه قتل فرستاده شده تا پلیس از این پس این پرونده را از دایره قتل دادسرای شیراز پیگیری کند.

 

در ادامه گفتگو با پدر دختر جوانی را می خوانیم که از 19 ماهه گذشته تا بدین لحظه حتی یک لحظه از پیدا شدن دخترش نا امید نشده و همچنان در شهر شیراز به دنبال سمای گمشده اش است.گفتگو با پدر سما جهانباز

چه اتفاقی برای سما افتاد؟

 

سما دختر 22 ساله و دانشجوی رشته مشاوره در دانشگاه اصفهان بود ، تیر ماه سال 1401 دخترم به همراه مادر به شیراز سفر کردند و یک روز قبل از بازگشتشان برای فروش قطعه ای طلا به خیابان معالی شیراز رفت بر اساس فیلم دوربین های مداربسته پاساژی که سما داخل آن رفته بود متوجه شدیم یک مرد جوانی تقریبا 2 دقیقا قبل تر از او وارد زیرمین پاساژ شده و پس از خروج سما به تعقیب او ادامه می دهد تا جایی که دوربین های نظارتی خیابان سما را تا لحظه ای مشاهده می کنند که تصادفی در همان اطراف رخ داده و در یک چرخش یک دقیقه ای دوربین ها دیگر اثری از سما در هیچ کجای شهر شیراز دیده نشده است.سما در زمان مفقود شدنش چند سال داشت؟

 

آن زمان 22 ساله بود و چند ماه دیگر وارد 24 سالگی می شود

 

پلیس و مسئولان قضایی چه کردند؟

 

پلیس و دستگاه قضایی تا امروز و در این چند ماه گذشته تمام توان و تلاش خود را برای پرده برداری و رمز گشایی از پرونده مفقودی دخترم به کار بردند حتی چند مقام ارشد انتظامی دستور اکید برای پیگیری این پرونده را صادر کردند اما متاسفانه تا کنون هیچ سرنخ جدیدی به دست نیامده و تنها اتفاق رخ داده این است که پرونده سما به ادامه رسیدگی به اداره ویژه قتل ارجاع شده و از این پس به عنوان یک قتل به آن رسیدگی می کنند.پسر جوان که بازداشت شد که بود؟

 

در فیلم دوربین های مداربسته متوجه حضور غیرمعمولی مرد جوانی شدیم که قبل و بعد از تردد سما به پاساژ در حال تعقیب اوست ، پلیس بعد از چند روز او را شناسایی و به مدت 2 ماه او را بازداشتش می کنند اما او در اظهاراتش گفته این دختر جوانی که شما از او صحبت می کنید بسیار زیبا بود و نظر مرا به خودش جلب کرد او را تعقیب کردم تا ارتباط دوستانه ای برقرار کنم .

 

پس از اینکه از زندان آزاد شد دیگر از او خبر ندارم فقط می دانم بی کار است و مشکلات اخلاقی دارد اما راستش را بخواهید هنوز نمی دانم این مرد که تنها متهم پرونده سما بود چرا آزاد شده و از او خبری نیست.آیا سما قصد ازدواج با کسی را داشته که شما مخالفت کنی و اینکه آیا سما از خانه فرار نکرده است؟

 

خیر به هیچ عنوان! سما دختر تحصیلکرده و آزادی بود و دلیل برای مخفی کاری برای ازدواج و یا فرار از خانه برایش وجود نداشت.

 

سما قبل از اینکه ناپدید شود در یک ویس کوتاه از دوستش درخواست کمک کرده بود و پس از آن به مادرش قول داده بود تا کمتر از یک ربع دیگر در خانه باشد کدام دختر قبل از فرار همچین اقدامی را انجام می دهد؟ من این موضوع را کاملا تکذیب می کنمدرخواست ارجاع پرونده به تهران

پدر سما جهانباز به رکنا گفت: من منکر تلاش بی قفه پلیس در خصوص پرونده دخترم نیستم اما تقاضا دارم بر اساس شنیده ها و گفته های متخصین این حوزه درخواست ارجاع پرونده به تهران را داشته تا کارآگاهان زبده پلیس آگاهی تهران به آن رسیدگی کنند تا شاید گره ای از این پرونده باز شود و ما به نتیجه بهتری برسیم.

التماس می کنم به خانواده سما کمک کنید

پدر سما در انتهای صحبت هایش با رکنا از تمامی مسئولین درخواست کرد که در خصوص پرونده دخترش هرچه که در توانشان است را نجام دهند و در ادامه گفت: امیدوارم این اتفاق برای هیچ خانواده ای رخ ندهد ، این یک فاجعه بزرگ است ، این یک داغ عظیم است! من احساس می کنم دخترم روزی هراز بار جلوی چشمانم کشته می شود و من هیچ کاری از دستم بر نمی آید! عذاب از این بیشتر هم مگر برای یک پدر و مادر هست؟

 

باورمیکنید چند روز قبل وقتی از پزشکی قانونی قم با ما تماس گرفتند تا برای تشخیص هویت یک جسد سوخته به آنجا برویم در طول راه آرزو می کردیم این جسد متعلق به سما باشد؟التماس می کنم اگر امکان دارد این پرونده به تهران فرستاده شود تا با این کار به نتیجه درست حتی به قیمت مرگ دخترم برسیم و یک خانواده را از این داغ بزرگ و چشم انتظاری نجات دهید.

به این مقاله امتیاز دهید
دکمه بازگشت به بالا