جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادیجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

بررسی علت گرانی دارو در مجلس

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی در مورد گرانی دارو به کمیسیون متبوعش خبر داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از حضور و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی در مورد گرانی دارو به کمیسیون متبوعش خبر داد.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح نشست روز ( سه شنبه 30 ،فروردین‌) کارگروه ویژه این کمیسیون گفت: در جلسه کارگروه ویژه که با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون برگزار شد،

وی ادامه داد: با توجه به نابسامانی‌هایی که طی چند ماه اخیر در مورد دارو شاهد آن بودیم، تمام دستگاه‌ها که نقشی در قیمت گذاری دارو داشتند به کمیسیون بهداشت خوانده شدند تا تمام جزئیات این مسئله را بررسی و مشکلات ریشه یابی شود و همچنین مصوباتی براساس گزارشات دریافتى در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: متولی اصلی سلامت کشور وزارت بهداشت و درمان پزشکی است که در مورد نوسانات قیمت دارو از شخص وزیر انتظار می‌رود به این بحث ورود پیدا کنند، بر همین اساس یکی از مصوبات مهم جلسه حضور و پاسخگویی سه وزیر بهداشت و درمان، صمت و کار و رفاه اجتماعی به اعضاى کمیسیون بود.

رییس کارگروه ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته وزارت صمت باید پاسخی در مورد عدم ارسال اطلاعات دقیق سامانه مربوط به بانک مرکزی و گزارشات تکمیلی و به تبع آن کمیسیون بهداشت و ورود به جزئیات مباحث دارویی داشته باشد و وزیر کار هم باید توضیحاتی برای نامشخص بودن وضعیت هلدینگ‌های دارویی این وزارتخانه ارائه کند، در این میان وزیر بهداشت در راستای عملکرد سازمان دارو و غذا و نابسامانی بازار دارویی کشور باید پاسخگو باشند.

شیخی اظهار کرد: از دیگر مصوبات این نشست استخدام نیروهای شرکتی در سازمان دارو و غذا بود که در این خصوص هم وزارت بهداشت و درمان و هم سازمان دارو و غذا باید پاسخگو باشند، طبق گزارشات ارائه شده در این جلسه مقرر شد به صورت مکتوب مستندات با جزئیات به کمیسیون بهداشت ارسال و همچنین دیوان محاسبات گزارش خود را در این راستا به روز رسانی کند.

وی افزود: در این جلسه صفر تا صد مرحله واردات تا مصرف برخی از محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد قیمت گذاری و نرخ آنها با جزئیات کامل بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این نشست مسئولان و متولیانی از دیوان محاسبات، سازمان غذا و دارو، دیگر سازمان‌های دارویی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی کشور و سایر دستگاه‌های نظارتی که در ارتباط با قیمت گذاری دارو نقش دارند، حضور داشتند.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
انتخاب
دکمه بازگشت به بالا