جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

برنامه جدید آمریکا علیه ایران

«ژانت یِلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه طی نشست استماع در کنگره آمریکا گفت که دولت کنونی واشنگتن به ریاست «جو بایدن» در حال بررسی راه‌های مختلف برای تقویت رژیم تحریم‌ها علیه ایران است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی اما اذعان کرد که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، نتوانسته تغییر رفتار یا سیاست‌های مورد نظر واشنگتن در تهران را ایجاد کند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا که مسئول اعمال تحریم‌ها علیه ایران است، در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات باعث شده فعالیت‌های تهران همسو با نظر واشنگتن تعییر کند، گفت: «بسیار کمتر از چیزی که در حالت ایده‌آل می‌خواستیم».

همزمان «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: «ما و شرکایمان در حال مقابله با رفتارهای ایران با روش‌های مختلف از جمله تحریم‌ها، مقابله با اقداماتش در منطقه و تلاش برای پایان دادن به جنگ در یمن هستیم.»

بلینکن ضمن اشاره به اعمال تحریم‌های جدید علیه هفت شخص و نهاد مرتبط با صنایع پهپادی و نظامی ایران، مدعی شد که پهپادهای ایرانی منطقه غرب آسیا را بی‌ثبات می‌کنند.

پیش از این نیز مرکز تحقیقات کنگره آمریکا در جدیدترین گزارش خود به شکست تمامی راهکارهای دولت‌های متعدد آمریکا اعم از «تحریم‌های جامع، اقدامات محدود نظامی و تعامل دیپلماتیک» در مهار ایران اعتراف کرده است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا