جدیدترین و داغ ترین اخبار بین المللجدیدترین و داغ ترین اخبار سیاسی

برنامه دولت ژاپن برای جنگ /ژاپن آماده جنگ شد

ژاپن با هدف بالا بردن آمادگی خود برای زمان درگیری نظامی در تنگه تایوان، ذخایر سوخت و مهمات خود را در جزایر «نانسی» در «دریای چین شرقی» افزایش می‌دهد.

دولت ژاپن برنامه دارد ارتش خود را برای سناریوی جنگ در تنگه تایوان در حوزه تحرک‌پذیری و ارتقای ظرفیت سوخت، مهمات و غذا تقویت کند.

به نوشته پایگاه «تایوان نیوز»، هامادا یاسوکازو، وزیر دفاع ژاپن در مصاحبه با روزنامه ژاپنی «نیکِی» بیان داشت: «این مهم است که ما برای محافظت از ژاپن نه فقط سخت‌افزارهایی مانند هواپیما و کشتی داشته باشیم بلکه همچنین مهمات کافی برای آنها هم داشته باشیم. ما به شکل اساسی توانمندی‌های نظامی مورد نیازمان از جمله ظرفیتمان برای استقرار پایدار و منعطف نیروها را تقویت خواهیم کرد.

به نوشته این نشریه ژاپنی، این کشور در حال حاضر بالغ بر حدود ۷۰ درصد مهماتش را در منطقه «هوکایدو»، در ۲۰۰۰ کیلومتری از محل جنگ احتمالی تایوان نگهداری می کند. وزارت دفاع ژاپن معتقد است که تقویت ظرفیت‌های لجستیکی ارتش در مجمع الجزایر «نانسی» باعث افزایش هر چه بیشتر بازدارندگی می شود.

هامادا به نشریه «نیکی» بیان کرد، اولین گام این برنامه، ساخت یک انبار مهمات در کمپ نیروی زمینی ارتش ژاپن در جزیره «آمامی اوشیما» است. دولت توکیو استفاده از این مکان برای ذخیره کردن تسلیحاتی نظیر موشک را در نظر دارد.

روزنامه «نیکِی» نوشت، ارتش ژاپن تنها ذخایر مهمات کافی برای حدود ماه داشته و کمتر از ۱۰ درصد آن هم در جزایر «کیوشو» و «اوکیناوا» ذخیره شده است. این ارتش با مشکل کمبود کشتی برای منتقل کردن مهمات به منطقه جنگ در صورت بروز جنگ بین تایوان و چین روبرو است.وزیر دفاع ژاپن به روزنامه «نیکی» گفت، توکیو در نظر دارد بنادر و انبارهای سوخت در جزایر اوکیناوا، کیوشو و جزایر دیگر بسازد.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
دنیای اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا