جدیدترین و آخرین اخبار داغ اقتصادی

برکناری فطانت از بانک آینده

محمد فطانت که چالش هایی چون زیان انباشته سنگین بانک آینده و انتقاد نمایندگان مجلس از رفت و آمد وی و خانواده‌اش به انگلیس و سکونت در لندن داشت، از این بانک معلق و غایب، رفت!

آخرین تحولات مدیریتی در میان شرکت های بورسی و فرابورسی حکایت از آن دارد که محمد فطانت از مدیرعاملی بانک آینده کناره گیری کرده است.

براساس این گزارش، وی از 24 آذر 93 به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، جانشین علی صالح آبادی شده بود و بعد از 20 ماه ریاست پرحاشیه و زیان‌بار از مرداد 95 از این سمت کناره گیری کرد.

سپس از دی 98 به عنوان مدیرعامل “وآیند” انتخاب شد که با سرمایه 1.6 هزار میلیارد تومانی با چالش هایی چون زیان انباشته سنگین و 82 هزار میلیارد تومانی در عملکرد 9 ماهه منتهی به اسفند سال قبل ، توقف و تعلیق نماد از 28 شهریور سال گذشته به دلیل عدم رفع ابهام وضعیت اطلاعاتی و مخصوصا” انتقاد نمایندگان مجلس از رفت و آمد وی به انگلیس و سکونت خانواده در لندن مواجه شده بود.

با استعفای محمد فطانت از مدیریت بانک آینده ، شعبان مرادی رئیس هیأت مدیره این بانک به صورت موقت و تا زمان برگزاری مجمع ، عهده دار سرپرستی “وآیند” شد.

وی دانش آموخته رشته بانکداری بوده و پیش از حضور در سمت ریاست هیئت مدیره بانک آینده، فعالیت در بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران و تجارت را در کارنامه خود داشته است.

به این مقاله امتیاز دهید
منبع
خبر انلاین
دکمه بازگشت به بالا